Psiholog

Težište rada školskog psihologa se prvenstveno bazira na radu s učenicima, ali uključuje i rad s roditeljima i nastavnicima, te sudjelovanju u radu stručnih tijela škole. 

Primjer zadataka školskog psihologa u neposrednom radu s učenicima jeste da prepozna individualne potrebe učenika, te, u skladu s time, provodi individualna i grupna savjetovanja. Psiholog obavlja psihološku procjenu učenikovih mogućnosti, osobito kao član Tima za procjenu psihofizičke spremnosti za polazak djeteta u osnovnu školu, ali i kasnije tokom školovanja (npr. u slučaju školskog neuspjeha ili procjene uspješnosti).

Školski psiholog također dijagnosticira specifične poteškoće u učenju (neefikasne ili neprimjerene strategije učenja, probleme s pažnjom i koncentracijom, planiranje vremena, motivaciju, ispitnu anksioznost i sl.) i pomaže učenicima u postizanju boljeg školskog uspjeha, ali isto tako prepoznaje i darovite učenike i razvija programe za poticanje njihovih sposobnosti. Prepoznaje poteškoće u ponašanju i vršnjačkim odnosima, emocionalne i/ili porodične  poteškoće i pomaže učenicima da ih prevladaju.

Školski psiholog također razvija i putem radionica provodi programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja (npr. međuvršnjačkog nasilja), programe za jačanje samopouzdanja, samopoštovanja, sigurnosti, razvijanje kreativnosti, učenje socijalnih vještina, itd. Ti programi namijenjeni su svim učenicima u školi, a osobito učenicima rizičnih skupina.

Rad s roditeljima i nastavnicima je savjetodavni, s ciljem da pomogne roditeljima i nastavnicima prepoznati učenikove potrebe i pouči ih kako reagovati na njih i pomoći im da budu uspješniji.

Psiholog obavlja psihološku djelatnost u matičnoj školi u Zaliku, a po potrebi i u područnoj školi Gubavica