JAVNA USTANOVA OSNOVNA ŠKOLA ,,ZALIK“
ŠKOLSKA GODINA 2018./2019.
ELEMENTI I KRITERIJI VREDNOVANJA IZ PREDMETA ISLAMSKA VJERONAUKA OD 3.-9. razreda.
ZNANJE – KRITERIJI VREDNOVANJA
OCJENA i OPIS
NEDOVOLJAN- Ni uz pomoć nastavnika učenik ne prepoznaje osnovne sadržaje.
DOVOLJAN- Uz veliku pomoć nastavnika učenik prepoznaje osnovne sadržaje i slabo ih reproducira.
DOBAR- Uz nastavnikovu pomoć učenik reproducira i razumije osnovne sadržaje.
VRLO DOBAR- Uz eventualnu malu pomoć nastavnika učenik solidno razumije sadržaje, logički ih povezuje i primjenjuje na nove jednostavnije situacije.
ODLIČAN- Učenik samostalno, sigurno i vješto interpretira i primjenjuje znanja na životne
problemske situacije.
ZALAGANJE – KRITERIJI VREDNOVANJA
OCJENA i OPIS
NEDOVOLJAN- Učenik ne pokazuje zanimanje za nastavne sadržaje, ne sudjeluje u nastavi, često nemaudžbenik i bilježnicu, ne piše školske i domaće uratke, ne donosi dogovorene materijale potrebne za obradu pojedinih tema.
DOVOLJAN- Učenik pokazuje minimalno zanimanje za nastavne sadržaje, površno prati nastavnika, zapis u bilježnici mu je nepotpun, neredovit je u pisanju školskih i domaćih uradaka, rijetko donosi dogovorene materijale potrebne za obradu pojedinih tema.
DOBAR- Učenik pokazuje prosječno zanimanje za nastavne sadržaje, zapis u bilježnici mu je
uglavnom cjelovit, površan u pisanju školskih i domaćih uradaka, neredovito donosi
dogovorene materijale potrebne za obradu pojedinih tema.
VRLO DOBAR- Učenik aktivno sudjeluje u nastavi, redovit je u pisanju školskih i domaćih uradaka, uglavnom donosi dogovorene materijale potrebne za obradu pojedinih tema.
ODLIČAN- Učenik vrlo aktivno sudjeluje u nastavi, često postavlja pitanja s ciljem pojašnjenja i produbljenja nastavnih sadržaja, školske i domaće uratke piše cjelovito, redovito
donosi dogovorene materijale potrebne za obradu pojedinih tema, samoinicijativno
donosi materijale vezane za pojedine nastavne teme, aktivan u izvannastavnim
aktivnostima.
KULTURA KOMUNICIRANJA – KRITERIJI VREDNOVANJA
OCJENA i OPIS
NEDOVOLJAN- Učenik često ometa rad, nepristojno i neprimjereno se ponaša i izražava, nedostaje mu odnos poštivanja prema islamskim vrijednostima.
DOVOLJAN- Učenika treba često poticati na pristojnije i primjerenije ponašanje i izražavanje, ponekad se s nepoštivanjem odnosi prema islamskim vrijednostima.
DOBAR Učenik povremeno surađuje s drugim učenicima i vjeroučiteljem, potreban mu je
povremeni poticaj na pristojnije i primjerenije ponašanje i izražavanje, treba još više
razviti odnos poštivanja prema islamskim vrijednostima.
VRLO DOBAR- Učenik solidno surađuje s ostalim učenicima i vjeroučiteljem, pristojno i primjereno se ponaša i izražava, s poštivanjem se odnosi prema islamskim vrijednostima.
ODLIČAN- Učenik izvrsno surađuje s ostalim učenicima i vjeroučiteljem, pažljiv i uljudan, uzornim ponašanjem vrlo pozitivno djeluje na ostale učenike, u svim situacijama se s poštivanjem odnosi prema islamskim vrijednostima.
STVARALAČKO IZRAŽAVANJE – KRITERIJI VREDNOVANJA
OCJENA i OPIS
NEDOVOLJAN- Učenik odbija sudjelovati u svakom obliku stvaralačkoga izražavanja, često ne izvršava postavljene zadatke i preuzete obveze, ne uspijeva se izraziti niti uz pomoć i poticaje nastavnika.
DOVOLJAN- Učenik ne pokazuje interes prema stvaralačkom izražavanju, ali reagira na poticaj nastavnika, djelomično izvršava postavljene zadatke, uspijeva se izraziti samo uz veliku nastavnikovu pomoć.
DOBAR- Učenik se trudi u radu i obavljanju postavljenih zadataka, ali mu nedostaje jasnoća u izričaju, slabije uočava bit sadržaja, teže pokazuje i artikulira svoje sposobnosti.
VRLO DOBAR- Učenik rado prihvaća sudjelovanje u različitim oblicima stvaralačkoga izražavanja, uglavnom se izražava gramatički pravilnim i razumljivim rečenicama, solidno se služi religioznim rječnikom, ima solidnu sposobnost komunikacije vjerskih sadržaja i
koreliranja naučenoga.
ODLIČAN- Učenik samostalno, razumljivo i argumentirano obrazlaže svoje mišljenje, rado
sudjeluje u različitim oblicima stvaralačkog izražavanja i daje inicijative, ističe se po
iscrpnosti, uspješnosti i kreativnosti, drži se zadane teme i uočava bit sadržaja,sposoban je s islamskog stajališta kritički propitivati i prosuđivati različite oblike mišljenja i ponašanja.