BOSANSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
- POČETNO ČITANJE I PISANJE
NISKI
- razlikuje slova
- Razlikuje riječi od rečenica
- Zna da bilo koji red riječi u rečenici ne predstavlja rečenicu
- Imenuje i razlikuje elemente pisanih slova
- Pravilno piše strukturu pisanih slova (velikih i malih) i povezuje slova u riječi
- Piše po uzoru
- Rečenice napisane štampanim slovima prepisuje pisanim slovima
- Piše rečenice i tekst uz ilustrirani sadržaj
- Pravilno i tačno čita riječi, rečenice, kraći tekst i razumije pročitano
SREDNJI
- Pravilno oblikuje grafičku strukturu slova linijama normalne debljine
- Rečenice napisane pisanim slovima prepisuje pisanim slovima
- Prepisuje, dopunjava rečenicu, samostalno sastavlja rečenicu
- Razvija osjećaj za tempo i dinamiku prilikom čitanja
- Poštuje pauzu i znakove interpukcije (taču, upitnik, uzvičnik)
- Ilustruje pročitani sadržaj
- Čita prirodnom jačinom glasa i brzinom normalnog govora
VISOKI
- Piše po diktatu s komentarom i po sstvaralačkom diktatu
- Iskazuje estetsku stranu rukopisa
- Voli čitati na različite načine: čitanje naglas, u sebi, individualno ili horsko čitanje
- U odnosu na pročitani sadržaj može: odgovoriti na detaljna pitanja, uočiti uzročno- posljedične veze, riješti problemsku situaciju, dodati i/ ili izostaviti pojedinosi
- Može praviti leksičke nizove riječi
- Koristi dodatnu dječiju literaturu i prepričava sadržaje
- ČITANJE I INTERPRETACIJA KNJIŽEVNOG TEKSTA
RAZUMIJEVANJE I DOŽIVLJAVANJE PJESME I POZNOG KNJIŽEVNOG TEKSTA
NISKI
- Zna šta je priša, basna, igrokaz
- Zna o čemu, o kome se govori u tekstu
- Zna tok događaja priče
- Zna šta je glavni, šta sporedni lik
- Zna da likovi u igrokazu razgovaraju na pozornici
- Može prepričati pročitani tekst na osnovu pitanja
- Izražava doživljaj teksta riječima, ilustracijom
- Uočava osnovna raspoloženja u pjesmi
- Čita, recituje pjesmu
SREDNJI
- Zna opisati tok događaja u tekstu
- Određuje glavne i sporedne likove u priči
- Razumije pročitani tekst
- Razumije poruku pročitanog teksta
- Doživljava radost u samostalnom druženju u tekstu
- Izražava doživljaj pjesme ilustracijom i pokretom
VISOKI
- Prepoznaje, određuje i imenuje osobine likova u priči
- Zauzima lični stav prema liku
- Opisuje osjećanja koja doživljava čitajući priču
- Poruke transformiše na stvarni život
- Doživljava i opisujeosnovno raspoloženje u pjesmi
- Izražava doživljaj na svoj originalan način (rječju, pokretom, tišinom, zvukom, ilustracijom)
- JEZIK
RJEČNIK
NISKI
- Zna šta je glas, šta slovo
- Povezuje glas i slovo
- Zna da rečenicama izražavamo misli, osjećanja
- Pravilno izgovara glas, piše rečenicu
SREDNJI
- Rečenicom izražava misli, postupke i osjećanja
- Poznaje svoj maternji jezik
- Pravilno izgovara i jasno formuliše rečenicu
- Svakodnevno vježba i mijenja značenje riječi
VISOKI
- Koristi odgovarajuće riječi, izraze, stilske uzorke u određenim situacijama
- Ima razvijenu opštu kulturu govora
- Čitanjem obogaćuje rječnik, maštu i pomaže u boljem izražavanju misli i osjećanja
- Ispoljava spontanost i samostalnost u izražavanju
- GRAMATIKA
NISKI
- Zna da rečenicu pišemo velikim početnim slovom
- Imenuje rečenicu, riječ, slog
- Prepoznaje rečenicu kao izjavu, pitanje i usklik
- Pravilno izgovara i piše rečenicu u formalno- gramatičkom smislu
SREDNJI
- Prepoznaje radnju i vršioca radnje u rečenici
- Dopisuje odgovarajući znak na kraju rečenice
- Razlikuje rečenicu, riječ, slog i objašnjava
VISOKI
- Samostalno izgovara i piše rečenicu tačno u formalno- gramatičkom smislu
- Izražava se pravilnim skladnim i jasnim rečenicama
- Samostalno čitanjem obogaćuje rječnik i koristi dodatne riječi
- Samostalno piše i opisuje na određenu temu
PRAVOGOVOR (ORTOEPIJA)
NISKI
- Zna kako pišemo početak i koji znak stavljamo na kraju rečenice
- Piše imena ljudi, gradova, sela i praznika velikim slovom
- Pravilno izgovara glasove:č, ć, dž, đ i h u riječima
- Pravilno izgovara glasovne skupine –ije i –je u riječima
- Prepoznaje nabrajanje u rečenici
SREDNJI
- Pravilno izgovara glasove i riječi
- Pravilno i jasno se koristi glasovima/slovima: č, ć, dž, đ i h
- Koristi i uočava glasovne skupove –ije i –je u riječima
- Podešava ton i jačinu govora u rečenici
- Podešava jačinu i ton izgovora riječi u nabrajanju
VISOKI
- prirodnom lahkoćom podešava ton i jačinu izgovor riječi u rečenici i nabrajanju
SREDNJI
- Primjenjuje osnovna pravila pristojnosti u situacijskom i telefonskom razgovoru
- Pričan sadržaje sa ličnog stanovišta
- Opisuje događaje sa jedne ili više slika sa više detalaj
- Uspostavlja logičku vezu u pričanju
- U pričanju i prepričavanju koristi riječi koje nisu u tekstu
- Opisuje predmete pomoću detaljnih pitanje
- Može samostalno izraditi čestitku i napisati razglednicu
VISOKI
- Izražava se pravilnim, jasnim i skladnim rečenicama
- Uočava ono što je bitno u tekstu i naglašava u opisivanj
- Izražava spontanost, smaostalnost i slobodu u izražavanju, opisivnjua i kvaliteti ličnog pristupa ka literarnom stavaralaštvu
- Iskazuke šposebne sklonosti ka svestranom izražavanju
- MEDIJSKA KULTURA
NISKI
- Imenuje crtani i lutkarski film
- Razumije sadržaj i tok radnje crtanog i lutkarskog filma
- Razumije da se pomoću crteža ili lutka može ispričati priča
- Zna pojmove biblioteka, bibliotekar
- Razumije funkciju biblioteke
- Ponaša se u skladu sa pravilima u biblioteci
SREDNJI
- Izražava doživljaj crtanog i lutkarskog filma kroz: pričanje, crtanje, glumu,…
- Može odrediti osnovne etičke osobine glavnog lika ( dobar- loš, hrabar- kukavica)
- Snalazi se u prostoru biblioteke u smislu pristupa slikovnicama
VISOKI
- Usvaja način ponašanja tokom gledanja crtanog filma ili lutkarskog filma
- Samostalno, ilustrativno ili prepričavanjem iskazuje doživljaj nakon gledanja filma
- Samostalno prosuđuje i vraća knjige
- Zapisuje važne podatke o pročitanom djelu
- Shvata i koristi pravila kulturnog ophođenja u biblioteci
- Izrađuje slikovnice
MATEMATIKA
1.BROJEVI DO 10- SABIRANJE I ODUZIMANJE
NISKI
- Zna šta je sabirak i zbir
- Zna šta je umanjenik, umanjilac, razlika
- Zna šta je jednakost
- Razumije vezu sabiranja i oduzimanja
- Zna i razumije da su sabiranje i oduzimanje računske radnje
- Zna šta je zagrada
- Zna šta je brojni izraz
- Uz malu pomoć rješava zadatke uz konkretni materijal
SREDNJI
- Čita, piše i razumije količinu u skupu brojeva do 10
- Sabire i oduzima u skupu brojeva do 10 bez konkretnog materijala
- Računa brojne izraze sabiranja i oduzimanja bez zagrada u skupu brojeva do 10
- Izračunava zbir od tri sabirka u skupu brojeva do 10
- Koristi vezu sabiranja i oduzimanja radi lakšeg računanja
VISOKI
- Razvija svijest o važnosti matematike u svakodnevnom životu
- Samostalno rješava i teže zadatke
- Daje svoj doprinos u nastavi matenatike dodatnom literaturom
- Sa lahkoćom rješava problemske zadatke
- Upoređuje, procjenjuje i samostalno donosi zaključke
- BROJEVI DO 20- SABIRANJE I ODUZIMANJE
NISKI
- Prepoznaje i imenuje brojeve do 20
- Zna šta je brojni niz
- Zna šta je brojna linija
- Zna šta je prethodnik, a šta sljedbenik
- Zna koje su jednocifreni, a koje dvocifreni brojevi
- Prepoznaje i imenuje simbole: je veći od (>), -je manji od (<), -jednako je (=), – nije jednako
- Prepoznaje i imenuje zagradu
- Zna i objašnjava osobine zbira
- Zna i objašnjava osobine razlike
- Zna redne brojeve
- Zna rimske cifre za pisanje brojeva do 20
- Zna da slovo može biti znak za broj
- Rješava zadatke uz malu pomoć
SREDNJI
- Piše, čita i upoređuje brojeve do 20
- Stvara brojni niz u skupu
- Predstavlja prirodne brojeve do 20 na brojnoj liniji
- Određuje neposrednog sljedbenika i neposrednog prethodnika datog broja
- Upoređuje brojeve u skupu do 20
- Pravilno upotrebljavasimbole upoređivanja brojeva
- Koristi zagradu u zadatku
- Računa brojne izraze sabiranja i oduzimanja sa i bez zagrada u skupu brojeva do 20 bez konkretnog matreijala
- Vrši provjeru sabiranja i oduzimanja i obrnuto
- Koristi svojstvaoperacije sabiranja
- Čita i piše redne brojeve
- Piše rimske cifre u skupu brojeva do 20
- Rješava jednostavne tekstualne zadatke
- Određuje brojnu vrijednost izraza sa jednom operacijom ako je poznata vijednost zadatka
VISOKI
- Pokazuje samoinicijativu u radu
- Zapisuje i rješava složenije zadatke
- Razlaže zadatke na poznato i nepoznato
- Samostalno vrši provjeru sabiranja pomoću oduzimanja
- Rješava matematičke zagonetke
- Rješava zadatke složenog nivoa
- Pronalazi redne brojeve i brojeve zapisane rimskim ciframa u dodatnoj literaturi
- Zalaganjem produbljuje i proširuje pojam brojeva do 20
- Prepoznaje i otkriva relacije među brojevima i njihova svojstva i samostalno opisuje postupke
- Prepoznaje ulogu i značaj matematike u svakodnevnom životu
- 3. GEOMETRIJA- PREDMETI OBLIKA LOPTE, KVADRA, VALJKA, KUPE I PIRAMIDE
NISKI
- Imenuje i razlikuje predmete oblika: kocke, kvadra, piramide, valjka, lopte i kupe
- Razumije da je povšina granica predmeta
- Zna šta je zakrivljena površ, a šta ravna površ
- Uočava i imenuje ravne i zakrivljene površine
- Imenuje modele geometrijskih tijele i njihove površi
SREDNJI
- Klasifikuje predmete po obliku
- Određuje ravne i zakrivljene površine na predmetima iz životnog okruženja
- Uočava i imenuje strane, vrhove, bridove kocke, kvadra i piramide
- Koristi jednostavni geometrijski pribor
VISOKI
- Uočava i precrtava krug, pravougaonik, kvadrat i trougao kao granice predmeta
- Samostalno upoređuje ravnei zakrivljenepovršine na predmetima iz životnog okruženja i na modelima geometrijskih tijela
- Procjenjuje, upoređuje i izvodi zaključke
- Ispoljava spretnost u upotrebi pribora za crtanje
- Samostalno izrađuje modele geometrijskih tijela
- GEOMETIJA- POVRŠI I LINIJE
NISKI
- Prepoznaje liniju kao granicu površi, površine
- Zna da linije mogu biti ravne i zakrivljene
- Prepoznaje i imenuje liniju kao granicu površine
- Zna da je tačka granica linije
- Razumije da je duž izlomljena linija
- Prepoznaje i imenuje pravougaonik, kvadrat i trougao kao zatvorene izlomljene linije
- Imenuje granicu kruga kao zatvornu zakrivljenu liniju
SREDNJI
- Uočava razliku između površ i linije
- Obilježava duž
- Uočava tačku kao granicu linije
- Obilježava tačku
- Uočava i crta izlomljenu liniju
- Uočava i prepoznaje pravougaonik, kvadrat, tougao kao zatvorene izlomljene linije
- Uočava i crta granicu kruga
VISOKI
- Ispoljava samostalnost i urednost u radu
- Sa lahkoćom se služigeometrijskim priborom
- Uočava tačku kao granicu linija na predmetima iz neposredne okoline
- Primjenjuje primjere iz stvarnog života
- Vizuelno prepoznaje predmete i olike i opisuje ravne i zakrivljene površine
- MJERE I MJERENJA
NISKI
- Prepoznaje i imenuje osnovne jedinice za dužinu, masu, tečnost, vijeme i novac
- Imenuje sprave kojima se vrše mjerenja
SREDNJI
- Mjeri uz korištenje osnovnih jedinica i instrumenata
- Tačno izražava rezultate mjerenja
- Pravi pretpostavke za određivanje dužine, mase, tečnosti i vremena
VISOKI
- Upoređuje pretpostavku i rezultat mjerenja
- Samostalno izvodi zaključak
- Ima razvijenu svijest o potrebi mjerenja, procjenjivanja, predviđanja i značaja tih aktivnosti u svakodnevnom životu
MOJA OKOLINA/ PRIRODA I DRUŠTVO
- TEMA: ŠKOLA
NISKI
- Zna i razlikuje pojmove odjeljenje i razred
- Zna dnevni plan aktivnosti kod kuće i u školi (raspored časova)
- Poštuje pravila ponašanja
- Zna podatke o školi
- Imenuje zaposlenike u školi i vrstu njihovog posla
- Svakodnevo ispunjava školske obaveze
SREDNJI
- Ponaša se u skladu sa kučnim redom i pravilima
- Izvršava svoje dužnosti i obaveze
- Povezuje podatke o školi
- Opisuje vrstu posla zaposlenika u školi
- Ima razvijenu svijest o pripadnosti školskoj zajednici
VISOKI
- Ima izgrađen pozitivan stav o školi
- Daje svoj doprinos u prikupljanju materijala za nastavu
- Povezuje i opisuje sadržaje
- Iznosi svoj lični stav
- Ima razvijene individualne sposobnosti za logičko zaključivanje
2.TEMA: PUT OD KUĆE DO ŠKOLE ( SAOBRAĆAJ)
NISKI
- Imenuje saobraćajne elemente: ulicu, put, kolovoz, trotoar, pješačku stazu, raskrsnicu
- Zna nabrojati pravila ponašanja u saobraćaju: kretanje trotoarom, ulicom, prelaz preko ulice, zebre, semafor, raskrsnicu
- Imenuje saobraćajne znakove na putu od kuće do škole
- Imenuje sredstva javnog prevpza
SREDNJI
- Poštuje pravila ponašanja u saobraćaju
- Samostalno se kreće na putu od kuće do škole
- Koristi najsigurniji i najkraći put od kuće do škole
- Objašnjava i crta saobraćajne znakove
- Raspoznaje sredstva javnog prevoza i njihovu namjenu
- Poštuje pravila ponašanjau sredstvima javnog prevoza
- Opisuje stajališta i njihovu funkciju
VISOKI
- Upoređuje i opisujesaobraćajne znakove
- Opisuje sredstva javnog prevoza i njihovu funkciju
- Ima razvijenu svijesto važnosti kulture ponašanja u saobraćaju
- Povezuje sadržaje sa drugim nastavnim predmetima
- Navodi praktične primjere
- Razvija pozitivne vrijednosti prema svojoj okolini
- TEMA: MOJA PORODICA/ OBITELJ I MOJ DOM
NISKI
- Imenuje užu i širu porodicu
- Zna i razumije porodične odnose
- Zna šta je porodično stablo
- Razumije da se porodice međusobno razlikuju
- Razumije da je porodica uređena zajednica u kojoj se svako ponaša prema pravilima
- Zna šta je trudnoća, pupak i kako se beba hrani
- Zna da u porodici postoje pravila ponašanja
- Imenuje dužnosti i obavete članova porodice
- Imenuje i razlikuje objekete za stanovanje
- Zna nazive ulica, sela, grada gdje stanuje
- Imenuje i razlikuje prostorije u stanu/ kući i njihovu namjenu
- Zna šta je kućni red
- Imenuje i razlikuje aparate u stanu, namještaj i njihovu namjenu
- Zna važnije telefonske brojeve (policija, hitna, vatrogasci)
- Zna kako postupazi u situacijamasa nepoznatim osobama
SREDNJI
- Može opisati članove porodice
- Izrađuje porodično stablo svoje porodice
- Opisuje članove svoje porodice
- Opisuje svoj radni dan
- Zna nabrojati raspored i podjelu poslova u porodici
- Opisuje kako članovi njegove porodice provode slobodno vrijeme
- Može objasniti načine održavanja reda i higijene u kući/ stanu
- Opisuje prostorije u stanu/ kući i objašnjava njihovu namjenu
- Objašnjava postupke u slučaju opasnosti
VISOKI
- Ima razvijenu svijest da napredak porodice i međusobni odnosi zavise od zajedničkog rada poštivanja i ljubavi
- Ima razvijen pozitivan stav i mišljenje o porodici i samom sebi
- Izgrađena je svijest o važnosti održavanja stambenih objekata i poštivanja kućnog reda
- Opisuje pravilnu upotrebu kućanskih aparata i namještaja
- Vrši klasifikaciju kućanskih aparata
- Pravilno koristi kućanske aparate i namještaj
- Čita prigodne tekstove i slikovnice
- Može izraditi slikovnice o svojoj porodici, aparatima u stanu i namještaju
- Povezuje nastavne sadržaje i samostalno donosi zaključke
- TEMA: PROŠLOST, SADAŠNJOST I BUDUĆNOST
NISKI
- Zna objasniti pojmove prošlost, sadašnjost i budućnost
- Razlikuje ono što se dogodilo jako davno od onog što se dogodilo juče
- Zan štaželi postati u budućnosti
- Može napraviti porodičnu historiju koristeći fotografije i dokumente
SREDNJI
- Upoređuje i opisuje život jednog od članova svoje porodice sa svojim životom
- Može objasniti kako se život promijenio od kada je djed, otac… bio mali
- Razumije vrijednosti poznavanja vlastite prošlosti i prošlosti svoje porodice
- Iznosi planove uključujući predviđanje svoje budućnosti
VISOKI
- Piše svoju vlastitu biografiju i nekog od članova porodice
- Pravi poređenje (običaji, zanimanja, odijevanje, igra, hrana,… nekad i sad)
- Ima razvijen pozitivan stav o prošlosti svoje porodice
- Opisuje kako se život njegove porodice promijenio
- Izrađuje album: „Moja porodica nekad i sad“
- TEMA: MOJE MJESTO
NISKI
- Imenuje naziv mjesta u kojem živi
- Imenuje dio grada
- Zna naziv ulice u kojoj živi
- Zna važnije podatkeo mjestu u kojem živi
- Razlikuje teren mjesto (brdovito, ravničarsko)
- Imenuje važnije objekte u mjestu
- Razlikuje i imenuje osnovna zanimanja u mjestu
- Zna pravila ponašanja na izletištima
- Razumije značaj očuvanja životne okoline
SREDNJI
- Opisuje mjesto u kojem živi
- Opisuje dio grada u kojem živi (svoju ulicu)
- Zapaža i opisuje prirodne ljepote mjesta
- Zapaža i opisuje teren mjesta
- Može opisati i objasniti zanimanja ljudi u mom mjestu
- Razvija svijest o značaju očuvanja životne okoline
VISOKI
- Razvija svijest o važnosti poznavanja mjesta u kojem živi
- Izrađuje i prikuplja mateijale o mjestu
- Ima razvijen osjećaj lokalnog patriotizma
- Upoređuje različita ili slična zanimanja ljudi
- Samostalno izvodi zaključke i povezuje sadržaje
- TEMA: SNALAŽENJE U PROSTORU I VRIJEME
NISKI
- Imenuje dijelove dana: jutro,prije podne, podne, poslije podne, danas, noćas
- Imenuje dane u sedmici i zna njihov redosljed
- Zna šta je sat
- Sa čim mjeimo vrijeme
- Zna nabrojati mjesece u godini
- Razlikuje godišnja doba
- Zna osnovne karakteristike godišnjih doba
- Imenuje padavine i pojave u određenom godišnjem dobu
SREDNJI
- Opisuje štaradi u kojem dijelu dana
- Povezuje aktivnosti sa dijelovima dana
- Pravi dnevni raspored svog rda
- Opisuje vremenske promjene u određenom godišnjem dobu ( promjnene na biljkama, životinjama, ljudima)
- Vodi kalendar prirode
VISOKI
- Određuje položaj objekata u odnosu prema drugim objektima
- Izrađuje slikovni kalendar za godišnja doba
- Zna koliko mjeseci traje godišnje doba
- Opisuje i povezuje sadržaje određenih godišnjih doba (pravi komparaciju)
- Prati i bilježi vremenske promjene u određenom godišnjem dobu
- Prati i bilježi promjene na biljkama i životinjama u određenom godišnjem dobu
- Samostalno opisuje i povezuje nastavne sadržaje
- TEMA: ŽIVA BIĆA
NISKI
- Zna nabrojati glavne dijelove ljudskog tijela
- Zna i razumije važnost redovnih odlazaka ljekaru
- Uočava razlike i sličnosti između dječaka i djevojčica
- Zna nabrojati osnovna sredstva za održavanje lične higijen i prostora
- Imenuje različite vrste hrane i prehrambenih namirnica
- Imenuje obroke
- Razumije da je pravilna ishrana povezana sa zdravljem
- Zna nabrojati dijelove odjeće
- Razumije osnovna pravila odijevanja
- Imenuje i razumije funkciju čula
SREDNJI
- Može ojasniti funkciju dijelova tijela
- Zna opisti piramidu ishrane
- Može samostalno izraditi piramidu ishrane
- Zna i primjenjuje pravila lijepog ponašannja za stolom
- Poštuje pravila pri odijevanju
- Objašnjava funkciju čula
VISOKI
- Ima razvijenu svijest o važnosti očuvnja i zaštite zdravlja
- Ima razvijenu svijest o važnosti čuvanja čula
- Opisuje i povezuje sadržaje o značaju i primjeni higijene
- Vrši klasifikaciju različitih vrsta hrane i prehrambenih namirnica
- Opisuje piramidu ishrane
- Povezuje nastavne sadržaje sa primjerima iz vlastitog života
- TEMA: ŽIVA BIĆA I NJIHOVA STANIŠTA, BILJKE I ŽIVOTINJE
NISKI
- Imenuje i razlikujebiljke i životinje iz bližeg okruženja ( šuma, voda, livada, selo)
- Imenuje domaće, divlje životinje, kućne ljubimce iz bližeg okruženja
- Može nabrojati dijelove tijel životinja
- Imenuje mladunčad životinja
- Zna kako se životinje oglašavaju, gdje žive
- Zna i razumije koristi od biljaka i životinja za čovjek
- Zna da se u različita godišnja dobadešavaju različite promjene u prirodi na boljkama i životinjama
- Može nabrojati odnovne dijelove biljaka
- Zna da se sva živa bića rađaju, rastu, stare i umiru
SREDNJI
- Opisuje vanjski izgled biljaka i životinja iz bližeg okruženja
- Vrši klasifikaciju biljaka i životinja iz bližeg okruženja prema vidljivim sličnostima i razlikama
- Razlikuje i klasifikuje domaće, divlje životinje i kućne ljubimce
- Objašnjava koristi od domaćih životinja
- Uočava promjene na biljkama i životinjam u određeno godišnje doba
VISOKI
- Ima razvijenu ekološku svijest i svijest o korisnosti postojanja biljnog i životinjskog svijeta
- Opisuje, uočava načine pravilnog odnosa prema biljkama i životinjamiz neposrednog okruženja
MUZIČKA KULTURA
- PJEVANJE I SVIRANJE
NISKI
- Prepoznaje pjesmice,brojalice i muzičke igre
- Prepoznaje pojedine muzičke znakove u notnom zapisu
- Pažljivo sluša muziku
- Svira na Orffovim instrumentima
- Razumije ,imenuje i koriguje greške u pjevanju
- Pjeva prirodnom jačinom
SREDNJI
- Poštuje pravila pjevanja(intonacija ,artikulacija,dikcija)
- Kroz pjevanje,sviranje,improvizaciju ima razvijen osjećaj za mjeru(dvo,tro i četverodijelnu),tezu i arzu,ritam tempo i dinamiku
- Osluškuje.,upoređuje i koriguje vlastito pjevanje i sviranje
VISOKI
- Ulaže veliki trud da usaglasi pjevanje i sviranje
- Samostalno vježba
- Procjenjuje sebe,stvara pozitivnu sliku i razvija svijest o značenju svakog pojedinca
- Kroz muzičke zadatke ima razvijenu svijest o obavezama
- Pokazuje interes za pojedine instrumente
- SLUŠANJE MUZIKE
NISKI
- Prepoznaje ranije slušana djela
- Prepoznaje karakter djela
- Prepoznaje osnovne instrumente i grupe instrumenata
- Razlikuje izvođačke sastave
- Prepoznaje vokalno,instrumentalno i vokalno – instrumentalno izvođenje
- Prepoznaje narodnu muzičku tradiciju
- Slušajući pjevuši melodiju
SREDNJI
- Samostalno određuje karakter kompozicije
- Razlikuje i upoređuje djela
- Tačno određuje osnovne osobine tona(visinu,trajanje,glasnoću,boju,tempo)
- Razlikuje instrumente vizuelno i auditivno
- Razvijena je sposobnost za praćenje notnog zapisa
- Povezuje i pravi korelaciju sa likovnom kulturom(crtež)
VISOKI
- Izvodi zaključke o djelu
- Samostalno smišlja,upoređuje,dodaje i mijenja
- Izražava razne ritmove,zvukove i šumove iz prirode uz improvizaciju na muzičkim instrumentima
- Izražava utisak i iznosi mišljenje o slušanom djelu
- Ima razvijen pozitivan stav prema muzici i kompozitorima,kulturi ponašanja na koncertu i značaju muzike u porodici
- MUZIČKE IGRE
NISKI
- Imenuje pojedine igre i kola
- Zna tekst brojalica,pjesmica i muzičkih igara
- Treba da zna pravila muzičke igre
- Prepoznaje pojedine narodne nošnje
- Povezuje ritam sa pokretom
- Prati oznake za dinamiku u igri
- Primjenjuje pravila muzičke igre
- Ponavlja i razumije pokrete brojalice
- Pravilno izvodi ritam po uzoru
- Treba da pravilno korača u ritmu
SREDNJI
- Samostalno pjeva i igra
- Koristi oznake za dinamiku
- Prihvata i primjenjuje pravila muzičke igre
- Pravilno izvodi igru-kolo
- Prati izvodi pokrete u mjeri i ritmu
- Ima razvijen osjećaj za mjeru i ritam
- Uočava razlike između određenih i neodređenih zvukova
VISOKI
- Ima razvijen interes za pokret,kolo i upoznavanje muzičke baštine
- Razvija kreativnost pokretom i pjevanjem
- Da ima razvijenu svijest o kulturi ponašanja na koncertu
- Unosi u igre nove pokrete
- Samostalno izvodi ritam
- Samostalno izvodi zadane pokrete
- Izražava kretnjama šta muzika sugeriše
- Ima izgrađen prijateljski odnos prema drugoj djeci
- BROJALICE
NISKI
- Prepoznaje ranije naučene brojalice na osnovu ritma,bez teksta
- Zna tekst brojalice
- Ponavlja i razumije pokrete brojalice
- Prati ,izvodi pokrete u mjeri i ritmu
- Pravilno korača u ritmu
- Određuje duge i kratke note
- Izvodi mjeri i ritam odbrojavanjem,rukom,skandiranjem u koloni
SREDNJI
- Prepoznaje ranije određene brojalice na osnovu muzike
- Slušanjem i gledanjem u notni zapis određuje ritam ,mjeru,duge i kratke note
- Sviranjem na instrumentima kombinuje ih
- Uočava razlike između određenih i neodređenoh zvukova
VISOKI
- Može da reprodukuje ritam na instrumentu
- Ima razvijenu kreativnost i maštu u ritmičkom izražavanju
- Raduje se novim,zajedničkim brojalicama
- Prikuplja nove brojalice i donosi u razred
- Sa lahkoćom pamti tekst brojalice,pa i najmanje pojedinosti
- DJEČIJE STVARALAŠTVO
NISKI
- Zna šta je muzički igrokaz
- Zna šta je pjesma ,dramatizacija
- Literarno ili likovno osmišlja izražavanje muzike
- Zna postupak osmišljavanja pjesme na zadatu muziku
SREDNJI
- Treba da spontano improvizira,dovrši započetu pjesmu pjevanjem ili sviranjem
- Spontano na muziku reaguje pokretom,likovno,literarno
- Daje svoje ideje za rad
- Učestvuje u muzičkim igrokazima
VISOKI
- Učestvuje u stvaranju muzičkog igrokaza
- Iznosi svoje prijedloge i ideje
- Sa zadovoljstvom učestvuje u radu
- Vidno iskazuje osjećaj zadovoljstva
LIKOVNA KULTURA
- CRTANJE
NISKI
- Zna i razumije pojmove:tačka,likija,crtanje,crtrž,lik,ploha,smjer,niz,skup
- Imenuje i razlikuje različite vrste linija:zakrivljena,ravna,uspravna,vodoravna,kosa,otvorena,tankadebela,duga,uska
- Imenuje i razlikuje osnovna kretanja linija:uspravna,kosa,vodoravna
- Spontano se izražava i stvara linijom
SREDNJI
- Crta linije različitih smjerova ,nizova i skupova
- Koristi liniju kao likovni element
- Crta različite motive slobodnom rukom i pomoćnim geometrijskim sredstvima
- Samostalno ispunjava nacrtane plohe pravilnog i nepravilnog oblika linijama
- Crta crtež od cjeline ka detaljima
- Koristi različita sredstva i materijale za crtanje
VISOKI
- Stiče osjećaj za različitost linija
- Ima razvijenu likovnu maštu
- Ima razvijen smisao za kombinovanje tvrdih i tečnih materijala
- Izražava samostalnost u radu
- Koristi u crtežu mnoštvo detalja
- SLIKANJE
NISKI
- Zna i razumije pojmove:boja,slika,slikanje,slikar
- Imenuje i razlikuje osnovne i složene boje i njihove tonove
- Nabraja primjere osnovnih i složenih boja,njihovih tonova u prirodi i okolini
- Imenuje i osnovne slikarske materijale i sredstva (tvrdi i tečni slikarski materijal,slikarski pribor)
SREDNJI
- Uočava i razlikuje osnovne i složene boje i njihove tonove u vidnom polju
- Slika sliku obojenom linijom i površinom
- Miješa boje na osnovu objašnjenih postupaka
- Može da uočava i objašnjava razlike između osnovnih i složenih boja
- Spontano likovno stvara tonove boje
- Može da stvara svijetlo-tamno kontrast služeći se bojom i njenim tonovima
VISOKI
- Iskazuje samostalnost pri izboru podloga i kombinaciji odgovarajućih materijala i sredstava
- Iskazuje samostalnost pri izboru boja
- Upotrebljava raznovrsne tvrde i tečne slikarske materijale
- Ima razvijen smisao za estetiku
- Ima izgrađene radne navike
- Isakzuje samostalnost i orginalnost u radu
- Ima razvijenu sposobnost za vizuelnu percepciju doživljaja
- GRAFIKA
NISKI
- Zna i razumije pojmove:štampa,matrica,pečat
- Zna postupke za izvođenje najjednostavnijih grafičkih tehnika(štampa sa pečatima,šablonska štampa)
SREDNJI
- Samostalno ili uz pomoć izrađuje rad
- Objašnjava pojmove:štampanje,otisak
- Izvodi najjednostavnije likovno-grafičke tehnike
- Samostalno oblikuje pečat
VISOKI
- Ima razvijen osjećaj za red i čistoću izrade
- Ima razvijene kulturne navike
- Ima razvijenu sposobnost percepcije za predočavanje oblika,pojava i prostora
OBLIKOVANJE U PROSTORU
- MODELOVANJE I GRAĐENJE
NISKI
- Zna i razumije pojmove:kip,građevinar,modelovati,graditi,oblik,prostor
- Imenuje i razlikuje jednostavni i složeni volumen,pun..prošupljen,obli,rogljasti,mali i veliki
- Opaža i doživljava volumen i prostor u okruženju i na umjetničkim djelima
SREDNJI
- Opisuje karakteristike oblika)cijeli,dio,veliko,malo.visoko,nisko,usko,široko,oblo,rogljasto,svijetlo,tamno,boja,
mehko,tvrdo)
- Oblikuje volumene u prostoru
- Opisuje i objašnjava karakteristike prostora
- Stvara građevine od papira i drugih materijala
- Određuje prostorne odnose o orijentiše se u prostoru
VISOKI
- Ima razvijen osjećaj za treću dimenziju
- Samostalno modeluje i gradi
- Opisuje postupak izrade
- Ima razvijenu sposobnost percepcije za predočavanje oblika
OBLIKOVNJE NA PLOHI I U PROSTORU
- VIZUELNA KOMUNIKACIJA I DIZAJN
NISKI
- Zna i razumije pojmove :vizuelni znak,značenje,poruka,crtani film,reklama .TV slika,slikovnica
- Uočava različite znakove za vizuelno sporazumijevanje
- Uočava da se vizuelnim elementima mogu prenositi poruke
SREDNJI
- Opisuje različite znakove za vizuelno sporazumijevanje
- Uočava,opisuje i razumije značenje i poruku koju stvaraju:linija,lik i boja kao znakovi vizuelne komunikacije
- Razumije i samostalno kreira znak
- Razgovara o doživljaju crtanog filma
- Prepoznaje crtani film, kao niz slika u pokretu
- Uočava da se vizuelnim elementima u reklami ,slikovnici prenose poruke
VISOKI
- Iskazuje samostalnost u radu
- Ističe vrijednosti vizuelnih znakova i značaj njihovog čuvanja
- Vizuelne znakove opisuje do u detalje i iznosi svoj stav
- Ima razvijeno kreativno mišljenje
- Da ima razvijenu kulturu rada
TJELESNI I ZDRAVSTVENI ODGOJ
- HODANJA I TRČANJA
NISKI
- Razumije važnost pravilnog hoda i trčanja sa promjenama pravca kretanja,tempa u kombinacijama sa čučnjevima,počučnjima,naprijed i nazad na raznim dijelovima stopala
- Pravilno hoda i trči
SREDNJI
- Izvodi trčanje sa poromjenom pravca kretanja ,tempa,u kombinacijama sa čučnjevima,počučnjimanaprijed,nazad,na raznim dijelovima stopala
- Upoznaje svoje sposobnosti
- Pazi na pravilnosti izviđenja zadataka
VISOKI
- Vješto izvodi prirodne oblike kretanja u zadanom smjeru i sa različitim zadacima
- Ima izraženu odlučnost i samopouzdanje da uspije u ostavrenju zadataka
- Odvažno vlada vještinom
- SKOKOVI I POSKOCI
NISKI
- Izvodi poskoke u mješovitom uporu uzduž švedske klupe ili balvana
- Skače preko horizontalnih prepreka
- Skače preko niskih prepreka do 25 cm visine
- Izvodi nagazni skok na povišenja do 30 cm s različitim saskocima
- Izvodi skok uvis iz ravnog zaleta lijevom i desnom nogom
SREDNJI
- Pravilno izvodi skokove i poskoke sa zadatkom
- Pravilno preskače različite rekvizite jednonožno i sunožno iz mjesta i u kretanju
- Izvodi skokove preko konopca na proizvoljan način
- Upoznaje svoje sposobnosti
VISOKI
- Vješto izvodi skokove i poskoke sa zadatkom
- Izražava odlučnost i samopouzdanje prilikom izvođenja vježbi
- Izražava svijest o pravilnom držanju tijela
- Tokom aktivnosti prijateljski komunicira
- Vlada vještinom
- DIZANJA I NOŠENJA
NISKI
- Zna i razumije pravila dizanja i nošenja rekvizita
- Izvodi vježbe nošenja 3-4 lopte istovremeno 8m
- Izvodi vježbe nošenja 2 medicinke (0,5-1kg) u odručenju 6m
- Pravilno drži tijelo
SREDNJI
- Razvijena okretnost u izvođenju vježbi
- Vješto izvodi vježbe dizanja i nošenja
- Pravilno izvodi vježbe
- Razvija sposobnosti i naviku pravilnog rasporeda snaga
VISOKI
- Upoznaje i prihvata svoje sposobnosti ,osobine i ograničenja od značaja za sudjelovanje u tjelesnoj aktivnosti
- Sa lahkoćom izvodi vježbe
- Izvodi vježbe sa izrazitom preciznošću
- Shvata smisao,vrijednost i princip tjelesnog vježbanja
- PENJANJA ,PUZANJA I PROVLAČENJA
NISKI
- Zna i razumije pravila penjanja uz švedske ljestve,mornarske ljestve,penjanja i provlačenja kroz velike ljestve,penjanja uz motku 1,5m do dohvatne visine,penjanja uz stablo,penjanja i spuštanja sa sprava
- Zna i razumije pravila puzanja potrbuške,na boku ,na leđima
- Razumije elemente i pravila provlačenja kroz ljestve,obručeve ispod sprava i drugih prepreka
SREDNJI
- Vlada vještinom penjanja uz švedske ljestve,mornarske ljestve
- Penje se uz motku od dohvata visine
- Izvodi vježbe penjanja uz stablo
- Vlada tehnikom penjanja i spuštanja sa sprava
- Povezuje prirodne oblike kretanja
- Pravilno puže potrbuške ,na leđima ,na boku
- Izvodi provlačenja kroz ljestve,obručeve
VISOKI
- Sa lahkoćom i preciznošću izvodi vježbe penjanja,puzanja i provlačenja
- Ispoljava odlučnost u radu i vježbanju
- Razvija pozitivnu sliku o sebi i zdravom tijelu
- Izražava samoaktivnost u vježbanju
- VIŠENJA,UPIRANJA,VUČENJA I GURANJA
NISKI
- Zna pravila višenja i upiranja,vučenja i guranja
- Razumije elemente:izdržaj uvis,pomicanje rukama uvis,zgib uvis,uz pomoć izdržaj
- Razumije elemente:kratkotrajni upori na tlu ,o zid.o spravu ,kretanje u uporu na rukama četveronožno
- Razumije elemente vučenja i guranja preko linije i u parovima
SREDNJI
- Može vršiti izdržaj uvis
- Može se pomicati u visu
- Drži se punim hvatom,nadhvatom
- Vrši kratkotrajne upore na tlu,o zid,o spravu
- Kreće se u uporu na rukama četveronožno
- Ima izražene motoričke sposobnosti
VISOKI
- Ophodi se sa pažnjom prema drugarima
- Sa lahkoćom i preciznošću izvodi vježbe
- Razumije i ima izgrađenu svijest o značenju vježbanja na naše tijelo
- ELEMENTARNE IGRE
NISKI
- Poznaje pravila elementarnih igara:Otimanje repića.Lov na divlje mačke,Hvatanje oko strunjače,Podbacivanje mlatića ,Ko će prije ;prenošenje lopte…
SREDNJI
- Izvodi igru prema pravilima
- Poštuje pravila igre i daje svoj doprinos
- Razvija socijalizaciju
VISOKI
- Daje svoj doprinos tokom igre
- Ponaša se prijateljski i komunicira
- Razvija pozitivnu sliku i sebi i razrednom okruženju
- ATLETSKI SADRŽAJI
NISKI
- Razumije atletske sadržaje i elemente
- Hodanje i trčanje u prirodi
- Štafetne igre sa elementima trčanja ,bacanja i skokova
- Preskakanje niskih prepreka jednonožnim odrazom
- Preskakanje određene razdaljine kratkim zaletom jednonožnim odrazom i sunožnim doskokom
- Skok udalj iz mjesta sunožnim odrazom
- Skok u dubinu pijeska (60 cm)
- Trčanje 30 m – visoki start
- Trčanje umjerenim tempom do 1 min.
- Bacanje loptice (200g) udalj i cilj
- Bacanje medicinke jednom rukom i sa ramena
- Prepoznaje fiziološke znakove umjerenog opterećenja
SREDNJI
- Pravilno drži tijelo
- Vješto izvodi prirodne oblike kretanja
- Vješto izvodi štafetne igre
- Pravilno preskače razdaljinu na različite načine
- Pravilno izvodi skok udalj i iz mjesta
- Trči visoki start
- Baca lopticu udalj i cilj
VISOKI
- Poštuje pravila vježbe
- Sa lahkoćom izvodi vježbe
- Pokazuje sklonosti za ovaj vid vježbanja
- Ima razvijenu svijest o pravilnom držanju tijela za zdravlje
- GIMNASTIČKI SADRŽAJI
NISKI
- Poznaje termine za označavanje osnovnih položaja ,stavova,pokreta i kretanja
- Poznaje elemente vježbi:vježbe oblikovanja za razvoj svih mišića sa posebnim akcentom na mišiće trbuha,leđa i ramenog pojasa,sa i bez rekvizita
- Poligoni sa prelaženjem sprava
- Osnovi aerobike:valjanje,povaljka,svijeća
- Kolut naprijed povezano,do čučnja,skok uvis
- Zna ulogu dijelova tijela prilikom vježbanja
SREDNJI
- Vješto izvodi vježbe sa i bez sprava
- Vješto izvodi vježbe na poligonima
- Savlada strah od sprava
VISOKI
- Razvija svijest o pravilnom držanju tijela za zdravlje
- Tačno i precizno izvodi vježbe
- Iskazuje upornost u savladavanju vježbi
- PRESKOCI,VJEŽBE RAVNOTEŽE, RITMIKA I PLES
NISKI
- Poznaje termine za rekvizite i elemente i vježbe
- Naskok na švedski sanduk uzduž uz čučanj
- Naskok na mehku strunjaču
- Hodanje po niskoj gredi i klupi u svim smjerovima
- Sunožni okret za 180 stepeni
- Sunožni saskok
- Okretanje obruča oko ruke
- Vođenje obruča kotrljanjem naprijed ,u parovima
- Plesni dvokoraci i koreografije
- Improvizacija i koreografija na različitu vrstu muzike
- Razumije pravila vježbanja
SREDNJI
- Pravilno skače na švedski sanduk i mekano doskoči
- Pravilno hoda po niskoj gredi i klupi
- Skače na švedski sanduk uzduž u čučanj i na mehku strunjaču
- Može hodati sunožno se kretati na niskoj gredi
- Okreće obruč oko ruke ,struka
- Vodi obruč kotrljanjem naprijed
- Kotrlja obruč u paru
- Pleše dvokorak uz pratnju muzike
- Improvizuje plesne korake
VISOKI
- Savladava strah od sprava
- Spretno izvodi vježbe
- Iskazuje upornost u savladavanju vježbi i plesnih koreografija
- Prati i koordinira rad u paru
- Pokazuje izrazitu spretnost
- Pravilno drži tijelo pri izvođenju vježbi
- IGRE LOPTOM
NISKI
- Razumije pravila igara različitim loptama,rukom,nogom,glavom,palicom i reketom
SREDNJI
- Pravilno drži tijelo pri igri loptom
- Vodi loptu rukom,nogom
- Kontrolirano odbija balone jednom ili objema rukama
- Dodaje loptu nogom
- Igra štafetne i elementarne igre loptom
- Igra odbojku preko konopa sa balonom
- Poštuje pravila igre
VISOKI
- Ima uzgrađen stav prema timskim igrama
- Pruža pomoć drugima u igri
- Upoznaje,prihvata svoje sposobnosti i osobine za timski rad
- Prijateljski se ponaša i komunicira u vježbanju
- PLIVANJE,IZLETI I PJEŠAČENJA,ZDRAVSTVENE RADIONICE
NISKI
-Poznaje elemente hodanja i trčanja u vodi (rad nogu,ruku,leđno i kraul)
– Zna održavati ličnu i kolektivnu higijenu
– Prepoznaje i razaznaje situaciju u kojoj se može povrijediti
– Sudjelovanje u radu zdravstvenih radionica
SREDNJI
- Paspoređuje snagu i izdržljivost tokom pješačenja
- Opisuje i izbjegava situacije koje dovode do povreda
- Izvodi vježbe za izdržljivost
- Uključuje se u diskusiju na zdravstvenim radionicama
VISOKI
- Izvodi svoje stavove i zaključke u radu na kolicima
- Ovladao je tehnikom plivanja
- Pokazuje odlučnost,odvažnost i izdržljivost
- Shvata značaj plivanja,pješačenja za zdravlje i pravilan razvoj tijela