II razred

BOSANSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

 

  1. POČETNO ČITANJE I PISANJE

 

NISKI

  • razlikuje slova
  • Razlikuje riječi od rečenica
  • Zna da bilo koji red riječi u rečenici ne predstavlja rečenicu
  • Imenuje i razlikuje elemente pisanih slova
  • Pravilno piše strukturu pisanih slova (velikih i malih) i povezuje slova u riječi
  • Piše po uzoru
  • Rečenice napisane štampanim slovima prepisuje pisanim slovima
  • Piše rečenice i tekst uz ilustrirani sadržaj
  • Pravilno i tačno čita riječi, rečenice, kraći tekst i razumije pročitano

 

SREDNJI

  • Pravilno oblikuje grafičku strukturu slova linijama normalne debljine
  • Rečenice napisane pisanim slovima prepisuje pisanim slovima
  • Prepisuje, dopunjava rečenicu, samostalno sastavlja rečenicu
  • Razvija osjećaj za tempo i dinamiku prilikom čitanja
  • Poštuje pauzu i znakove interpukcije (taču, upitnik, uzvičnik)
  • Ilustruje pročitani sadržaj
  • Čita prirodnom jačinom glasa i brzinom normalnog govora

 

VISOKI

  • Piše po diktatu s komentarom i po sstvaralačkom diktatu
  • Iskazuje estetsku stranu rukopisa
  • Voli čitati na različite načine: čitanje naglas, u sebi, individualno ili horsko čitanje
  • U odnosu na pročitani sadržaj može: odgovoriti na detaljna pitanja, uočiti uzročno- posljedične veze, riješti problemsku situaciju, dodati i/ ili izostaviti pojedinosi
  • Može praviti leksičke nizove riječi
  • Koristi dodatnu dječiju literaturu i prepričava sadržaje

 

 

  1. ČITANJE I INTERPRETACIJA KNJIŽEVNOG TEKSTA

 

RAZUMIJEVANJE I DOŽIVLJAVANJE PJESME I POZNOG KNJIŽEVNOG TEKSTA

 

NISKI

  • Zna šta je priša, basna, igrokaz
  • Zna o čemu, o kome se govori u tekstu
  • Zna tok događaja priče
  • Zna šta je glavni, šta sporedni lik
  • Zna da likovi u igrokazu razgovaraju na pozornici
  • Može prepričati pročitani tekst na osnovu pitanja
  • Izražava doživljaj teksta riječima, ilustracijom
  • Uočava osnovna raspoloženja u pjesmi
  • Čita, recituje pjesmu

 

 

SREDNJI

  • Zna opisati tok događaja u tekstu
  • Određuje glavne i sporedne likove u priči
  • Razumije pročitani tekst
  • Razumije poruku pročitanog teksta
  • Doživljava radost u samostalnom druženju u tekstu
  • Izražava doživljaj pjesme ilustracijom i pokretom

 

VISOKI

  • Prepoznaje, određuje i imenuje osobine likova u priči
  • Zauzima lični stav prema liku
  • Opisuje osjećanja koja doživljava čitajući priču
  • Poruke transformiše na stvarni život
  • Doživljava i opisujeosnovno raspoloženje u pjesmi
  • Izražava doživljaj na svoj originalan način (rječju, pokretom, tišinom, zvukom, ilustracijom)

 

  1. JEZIK

 

RJEČNIK

 

NISKI

  • Zna šta je glas, šta slovo
  • Povezuje glas i slovo
  • Zna da rečenicama izražavamo misli, osjećanja
  • Pravilno izgovara glas, piše rečenicu

 

SREDNJI

  • Rečenicom izražava misli, postupke i osjećanja
  • Poznaje svoj maternji jezik
  • Pravilno izgovara i jasno formuliše rečenicu
  • Svakodnevno vježba i mijenja značenje riječi

 

VISOKI

  • Koristi odgovarajuće riječi, izraze, stilske uzorke u određenim situacijama
  • Ima razvijenu opštu kulturu govora
  • Čitanjem obogaćuje rječnik, maštu i pomaže u boljem izražavanju misli i osjećanja
  • Ispoljava spontanost i samostalnost u izražavanju

 

 

  1. GRAMATIKA

 

NISKI

  • Zna da rečenicu pišemo velikim početnim slovom
  • Imenuje rečenicu, riječ, slog
  • Prepoznaje rečenicu kao izjavu, pitanje i usklik
  • Pravilno izgovara i piše rečenicu u formalno- gramatičkom smislu

 

SREDNJI

  • Prepoznaje radnju i vršioca radnje u rečenici
  • Dopisuje odgovarajući znak na kraju rečenice
  • Razlikuje rečenicu, riječ, slog i objašnjava

 

VISOKI

  • Samostalno izgovara i piše rečenicu tačno u formalno- gramatičkom smislu
  • Izražava se pravilnim skladnim i jasnim rečenicama
  • Samostalno čitanjem obogaćuje rječnik i koristi dodatne riječi
  • Samostalno piše i opisuje na određenu temu

 

 

PRAVOGOVOR (ORTOEPIJA)

 

NISKI

  • Zna kako pišemo početak i koji znak stavljamo na kraju rečenice
  • Piše imena ljudi, gradova, sela i praznika velikim slovom
  • Pravilno izgovara glasove:č, ć, dž, đ i h u riječima
  • Pravilno izgovara glasovne skupine –ije i –je u riječima
  • Prepoznaje nabrajanje u rečenici

 

SREDNJI

  • Pravilno izgovara glasove i riječi
  • Pravilno i jasno se koristi glasovima/slovima: č, ć, dž, đ i h
  • Koristi i uočava glasovne skupove –ije i –je u riječima
  • Podešava ton i jačinu govora u rečenici
  • Podešava jačinu i ton izgovora riječi u nabrajanju

 

VISOKI

  • prirodnom lahkoćom podešava ton i jačinu izgovor riječi u rečenici i nabrajanju

 

SREDNJI

  • Primjenjuje osnovna pravila pristojnosti u situacijskom i telefonskom razgovoru
  • Pričan sadržaje sa ličnog stanovišta
  • Opisuje događaje sa jedne ili više slika sa više detalaj
  • Uspostavlja logičku vezu u pričanju
  • U pričanju i prepričavanju koristi riječi koje nisu u tekstu
  • Opisuje predmete pomoću detaljnih pitanje
  • Može samostalno izraditi čestitku i napisati razglednicu

 

VISOKI

  • Izražava se pravilnim, jasnim i skladnim rečenicama
  • Uočava ono što je bitno u tekstu i naglašava u opisivanj
  • Izražava spontanost, smaostalnost i slobodu u izražavanju, opisivnjua i kvaliteti ličnog pristupa ka literarnom stavaralaštvu
  • Iskazuke šposebne sklonosti ka svestranom izražavanju

 

 

 

  1. MEDIJSKA KULTURA

 

NISKI

  • Imenuje crtani i lutkarski film
  • Razumije sadržaj i tok radnje crtanog i lutkarskog filma
  • Razumije da se pomoću crteža ili lutka može ispričati priča
  • Zna pojmove biblioteka, bibliotekar
  • Razumije funkciju biblioteke
  • Ponaša se u skladu sa pravilima u biblioteci

 

SREDNJI

  • Izražava doživljaj crtanog i lutkarskog filma kroz: pričanje, crtanje, glumu,…
  • Može odrediti osnovne etičke osobine glavnog lika ( dobar- loš, hrabar- kukavica)
  • Snalazi se u prostoru biblioteke u smislu pristupa slikovnicama

 

VISOKI

  • Usvaja način ponašanja tokom gledanja crtanog filma ili lutkarskog filma
  • Samostalno, ilustrativno ili prepričavanjem iskazuje doživljaj nakon gledanja filma
  • Samostalno prosuđuje i vraća knjige
  • Zapisuje važne podatke o pročitanom djelu
  • Shvata i koristi pravila kulturnog ophođenja u biblioteci
  • Izrađuje slikovnice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MATEMATIKA

 

1.BROJEVI DO 10- SABIRANJE I ODUZIMANJE

 

NISKI

  • Zna šta je sabirak i zbir
  • Zna šta je umanjenik, umanjilac, razlika
  • Zna šta je jednakost
  • Razumije vezu sabiranja i oduzimanja
  • Zna i razumije da su sabiranje i oduzimanje računske radnje
  • Zna šta je zagrada
  • Zna šta je brojni izraz
  • Uz malu pomoć rješava zadatke uz konkretni materijal

 

SREDNJI

  • Čita, piše i razumije količinu u skupu brojeva do 10
  • Sabire i oduzima u skupu brojeva do 10 bez konkretnog materijala
  • Računa brojne izraze sabiranja i oduzimanja bez zagrada u skupu brojeva do 10
  • Izračunava zbir od tri sabirka u skupu brojeva do 10
  • Koristi vezu sabiranja i oduzimanja radi lakšeg računanja

 

VISOKI

  • Razvija svijest o važnosti matematike u svakodnevnom životu
  • Samostalno rješava i teže zadatke
  • Daje svoj doprinos u nastavi matenatike dodatnom literaturom
  • Sa lahkoćom rješava problemske zadatke
  • Upoređuje, procjenjuje i samostalno donosi zaključke

 

  1. BROJEVI DO 20- SABIRANJE I ODUZIMANJE

 

NISKI

  • Prepoznaje i imenuje brojeve do 20
  • Zna šta je brojni niz
  • Zna šta je brojna linija
  • Zna šta je prethodnik, a šta sljedbenik
  • Zna koje su jednocifreni, a koje dvocifreni brojevi
  • Prepoznaje i imenuje simbole: je veći od (>), -je manji od (<), -jednako je (=), – nije jednako
  • Prepoznaje i imenuje zagradu
  • Zna i objašnjava osobine zbira
  • Zna i objašnjava osobine razlike
  • Zna redne brojeve
  • Zna rimske cifre za pisanje brojeva do 20
  • Zna da slovo može biti znak za broj
  • Rješava zadatke uz malu pomoć

 

SREDNJI

  • Piše, čita i upoređuje brojeve do 20
  • Stvara brojni niz u skupu
  • Predstavlja prirodne brojeve do 20 na brojnoj liniji
  • Određuje neposrednog sljedbenika i neposrednog prethodnika datog broja
  • Upoređuje brojeve u skupu do 20
  • Pravilno upotrebljavasimbole upoređivanja brojeva
  • Koristi zagradu u zadatku
  • Računa brojne izraze sabiranja i oduzimanja sa i bez zagrada u skupu brojeva do 20 bez konkretnog matreijala
  • Vrši provjeru sabiranja i oduzimanja i obrnuto
  • Koristi svojstvaoperacije sabiranja
  • Čita i piše redne brojeve
  • Piše rimske cifre u skupu brojeva do 20
  • Rješava jednostavne tekstualne zadatke
  • Određuje brojnu vrijednost izraza sa jednom operacijom ako je poznata vijednost zadatka

 

VISOKI

  • Pokazuje samoinicijativu u radu
  • Zapisuje i rješava složenije zadatke
  • Razlaže zadatke na poznato i nepoznato
  • Samostalno vrši provjeru sabiranja pomoću oduzimanja
  • Rješava matematičke zagonetke
  • Rješava zadatke složenog nivoa
  • Pronalazi redne brojeve i brojeve zapisane rimskim ciframa u dodatnoj literaturi
  • Zalaganjem produbljuje i proširuje pojam brojeva do 20
  • Prepoznaje i otkriva relacije među brojevima i njihova svojstva i samostalno opisuje postupke
  • Prepoznaje ulogu i značaj matematike u svakodnevnom životu

 

  1. 3. GEOMETRIJA- PREDMETI OBLIKA LOPTE, KVADRA, VALJKA, KUPE I PIRAMIDE

 

NISKI

  • Imenuje i razlikuje predmete oblika: kocke, kvadra, piramide, valjka, lopte i kupe
  • Razumije da je povšina granica predmeta
  • Zna šta je zakrivljena površ, a šta ravna površ
  • Uočava i imenuje ravne i zakrivljene površine
  • Imenuje modele geometrijskih tijele i njihove površi

 

SREDNJI

  • Klasifikuje predmete po obliku
  • Određuje ravne i zakrivljene površine na predmetima iz životnog okruženja
  • Uočava i imenuje strane, vrhove, bridove kocke, kvadra i piramide
  • Koristi jednostavni geometrijski pribor

 

 

 

 

VISOKI

  • Uočava i precrtava krug, pravougaonik, kvadrat i trougao kao granice predmeta
  • Samostalno upoređuje ravnei zakrivljenepovršine na predmetima iz životnog okruženja i na modelima geometrijskih tijela
  • Procjenjuje, upoređuje i izvodi zaključke
  • Ispoljava spretnost u upotrebi pribora za crtanje
  • Samostalno izrađuje modele geometrijskih tijela
  1. GEOMETIJA- POVRŠI I LINIJE

 

NISKI

  • Prepoznaje liniju kao granicu površi, površine
  • Zna da linije mogu biti ravne i zakrivljene
  • Prepoznaje i imenuje liniju kao granicu površine
  • Zna da je tačka granica linije
  • Razumije da je duž izlomljena linija
  • Prepoznaje i imenuje pravougaonik, kvadrat i trougao kao zatvorene izlomljene linije
  • Imenuje granicu kruga kao zatvornu zakrivljenu liniju

 

SREDNJI

  • Uočava razliku između površ i linije
  • Obilježava duž
  • Uočava tačku kao granicu linije
  • Obilježava tačku
  • Uočava i crta izlomljenu liniju
  • Uočava i prepoznaje pravougaonik, kvadrat, tougao kao zatvorene izlomljene linije
  • Uočava i crta granicu kruga

 

VISOKI

  • Ispoljava samostalnost i urednost u radu
  • Sa lahkoćom se služigeometrijskim priborom
  • Uočava tačku kao granicu linija na predmetima iz neposredne okoline
  • Primjenjuje primjere iz stvarnog života
  • Vizuelno prepoznaje predmete i olike i opisuje ravne i zakrivljene površine

 

 

  1. MJERE I MJERENJA

                      

NISKI

  • Prepoznaje i imenuje osnovne jedinice za dužinu, masu, tečnost, vijeme i novac
  • Imenuje sprave kojima se vrše mjerenja

 

SREDNJI

  • Mjeri uz korištenje osnovnih jedinica i instrumenata
  • Tačno izražava rezultate mjerenja
  • Pravi pretpostavke za određivanje dužine, mase, tečnosti i vremena

 

VISOKI

  • Upoređuje pretpostavku i rezultat mjerenja
  • Samostalno izvodi zaključak
  • Ima razvijenu svijest o potrebi mjerenja, procjenjivanja, predviđanja i značaja tih aktivnosti u svakodnevnom životu

 

 

 

 

 

 

MOJA OKOLINA/ PRIRODA I DRUŠTVO

 

  1. TEMA: ŠKOLA

 

NISKI

  • Zna i razlikuje pojmove odjeljenje i razred
  • Zna dnevni plan aktivnosti kod kuće i u školi (raspored časova)
  • Poštuje pravila ponašanja
  • Zna podatke o školi
  • Imenuje zaposlenike u školi i vrstu njihovog posla
  • Svakodnevo ispunjava školske obaveze

 

SREDNJI

  • Ponaša se u skladu sa kučnim redom i pravilima
  • Izvršava svoje dužnosti i obaveze
  • Povezuje podatke o školi
  • Opisuje vrstu posla zaposlenika u školi
  • Ima razvijenu svijest o pripadnosti školskoj zajednici

 

VISOKI

  • Ima izgrađen pozitivan stav o školi
  • Daje svoj doprinos u prikupljanju materijala za nastavu
  • Povezuje i opisuje sadržaje
  • Iznosi svoj lični stav
  • Ima razvijene individualne sposobnosti za logičko zaključivanje

 

 

2.TEMA: PUT OD KUĆE DO ŠKOLE ( SAOBRAĆAJ)

NISKI

  • Imenuje saobraćajne elemente: ulicu, put, kolovoz, trotoar, pješačku stazu, raskrsnicu
  • Zna nabrojati pravila ponašanja u saobraćaju: kretanje trotoarom, ulicom, prelaz preko ulice, zebre, semafor, raskrsnicu
  • Imenuje saobraćajne znakove na putu od kuće do škole
  • Imenuje sredstva javnog prevpza

 

SREDNJI

  • Poštuje pravila ponašanja u saobraćaju
  • Samostalno se kreće na putu od kuće do škole
  • Koristi najsigurniji i najkraći put od kuće do škole
  • Objašnjava i crta saobraćajne znakove
  • Raspoznaje sredstva javnog prevoza i njihovu namjenu
  • Poštuje pravila ponašanjau sredstvima javnog prevoza
  • Opisuje stajališta i njihovu funkciju

 

VISOKI

  • Upoređuje i opisujesaobraćajne znakove
  • Opisuje sredstva javnog prevoza i njihovu funkciju
  • Ima razvijenu svijesto važnosti kulture ponašanja u saobraćaju
  • Povezuje sadržaje sa drugim nastavnim predmetima
  • Navodi praktične primjere
  • Razvija pozitivne vrijednosti prema svojoj okolini

 

  1. TEMA: MOJA PORODICA/ OBITELJ I MOJ DOM

 

NISKI

  • Imenuje užu i širu porodicu
  • Zna i razumije porodične odnose
  • Zna šta je porodično stablo
  • Razumije da se porodice međusobno razlikuju
  • Razumije da je porodica uređena zajednica u kojoj se svako ponaša prema pravilima
  • Zna šta je trudnoća, pupak i kako se beba hrani
  • Zna da u porodici postoje pravila ponašanja
  • Imenuje dužnosti i obavete članova porodice
  • Imenuje i razlikuje objekete za stanovanje
  • Zna nazive ulica, sela, grada gdje stanuje
  • Imenuje i razlikuje prostorije u stanu/ kući i njihovu namjenu
  • Zna šta je kućni red
  • Imenuje i razlikuje aparate u stanu, namještaj i njihovu namjenu
  • Zna važnije telefonske brojeve (policija, hitna, vatrogasci)
  • Zna kako postupazi u situacijamasa nepoznatim osobama

 

SREDNJI

  • Može opisati članove porodice
  • Izrađuje porodično stablo svoje porodice
  • Opisuje članove svoje porodice
  • Opisuje svoj radni dan
  • Zna nabrojati raspored i podjelu poslova u porodici
  • Opisuje kako članovi njegove porodice provode slobodno vrijeme
  • Može objasniti načine održavanja reda i higijene u kući/ stanu
  • Opisuje prostorije u stanu/ kući i objašnjava njihovu namjenu
  • Objašnjava postupke u slučaju opasnosti

 

VISOKI

  • Ima razvijenu svijest da napredak porodice i međusobni odnosi zavise od zajedničkog rada poštivanja i ljubavi
  • Ima razvijen pozitivan stav i mišljenje o porodici i samom sebi
  • Izgrađena je svijest o važnosti održavanja stambenih objekata i poštivanja kućnog reda
  • Opisuje pravilnu upotrebu kućanskih aparata i namještaja
  • Vrši klasifikaciju kućanskih aparata
  • Pravilno koristi kućanske aparate i namještaj
  • Čita prigodne tekstove i slikovnice
  • Može izraditi slikovnice o svojoj porodici, aparatima u stanu i namještaju
  • Povezuje nastavne sadržaje i samostalno donosi zaključke

 

  1. TEMA: PROŠLOST, SADAŠNJOST I BUDUĆNOST

 

NISKI

  • Zna objasniti pojmove prošlost, sadašnjost i budućnost
  • Razlikuje ono što se dogodilo jako davno od onog što se dogodilo juče
  • Zan štaželi postati u budućnosti
  • Može napraviti porodičnu historiju koristeći fotografije i dokumente

 

SREDNJI

  • Upoređuje i opisuje život jednog od članova svoje porodice sa svojim životom
  • Može objasniti kako se život promijenio od kada je djed, otac… bio mali
  • Razumije vrijednosti poznavanja vlastite prošlosti i prošlosti svoje porodice
  • Iznosi planove uključujući predviđanje svoje budućnosti

 

VISOKI

  • Piše svoju vlastitu biografiju i nekog od članova porodice
  • Pravi poređenje (običaji, zanimanja, odijevanje, igra, hrana,… nekad i sad)
  • Ima razvijen pozitivan stav o prošlosti svoje porodice
  • Opisuje kako se život njegove porodice promijenio
  • Izrađuje album: „Moja porodica nekad i sad“

 

 

  1. TEMA: MOJE MJESTO

 

NISKI

  • Imenuje naziv mjesta u kojem živi
  • Imenuje dio grada
  • Zna naziv ulice u kojoj živi
  • Zna važnije podatkeo mjestu u kojem živi
  • Razlikuje teren mjesto (brdovito, ravničarsko)
  • Imenuje važnije objekte u mjestu
  • Razlikuje i imenuje osnovna zanimanja u mjestu
  • Zna pravila ponašanja na izletištima
  • Razumije značaj očuvanja životne okoline

 

SREDNJI

  • Opisuje mjesto u kojem živi
  • Opisuje dio grada u kojem živi (svoju ulicu)
  • Zapaža i opisuje prirodne ljepote mjesta
  • Zapaža i opisuje teren mjesta
  • Može opisati i objasniti zanimanja ljudi u mom mjestu
  • Razvija svijest o značaju očuvanja životne okoline

 

VISOKI

  • Razvija svijest o važnosti poznavanja mjesta u kojem živi
  • Izrađuje i prikuplja mateijale o mjestu
  • Ima razvijen osjećaj lokalnog patriotizma
  • Upoređuje različita ili slična zanimanja ljudi
  • Samostalno izvodi zaključke i povezuje sadržaje

 

 

  1. TEMA: SNALAŽENJE U PROSTORU I VRIJEME

 

NISKI

  • Imenuje dijelove dana: jutro,prije podne, podne, poslije podne, danas, noćas
  • Imenuje dane u sedmici i zna njihov redosljed
  • Zna šta je sat
  • Sa čim mjeimo vrijeme
  • Zna nabrojati mjesece u godini
  • Razlikuje godišnja doba
  • Zna osnovne karakteristike godišnjih doba
  • Imenuje padavine i pojave u određenom godišnjem dobu

 

SREDNJI

  • Opisuje štaradi u kojem dijelu dana
  • Povezuje aktivnosti sa dijelovima dana
  • Pravi dnevni raspored svog rda
  • Opisuje vremenske promjene u određenom godišnjem dobu ( promjnene na biljkama, životinjama, ljudima)
  • Vodi kalendar prirode

 

VISOKI

  • Određuje položaj objekata u odnosu prema drugim objektima
  • Izrađuje slikovni kalendar za godišnja doba
  • Zna koliko mjeseci traje godišnje doba
  • Opisuje i povezuje sadržaje određenih godišnjih doba (pravi komparaciju)
  • Prati i bilježi vremenske promjene u određenom godišnjem dobu
  • Prati i bilježi promjene na biljkama i životinjama u određenom godišnjem dobu
  • Samostalno opisuje i povezuje nastavne sadržaje

 

 

  1. TEMA: ŽIVA BIĆA

 

NISKI

  • Zna nabrojati glavne dijelove ljudskog tijela
  • Zna i razumije važnost redovnih odlazaka ljekaru
  • Uočava razlike i sličnosti između dječaka i djevojčica
  • Zna nabrojati osnovna sredstva za održavanje lične higijen i prostora
  • Imenuje različite vrste hrane i prehrambenih namirnica
  • Imenuje obroke
  • Razumije da je pravilna ishrana povezana sa zdravljem
  • Zna nabrojati dijelove odjeće
  • Razumije osnovna pravila odijevanja
  • Imenuje i razumije funkciju čula

 

SREDNJI

  • Može ojasniti funkciju dijelova tijela
  • Zna opisti piramidu ishrane
  • Može samostalno izraditi piramidu ishrane
  • Zna i primjenjuje pravila lijepog ponašannja za stolom
  • Poštuje pravila pri odijevanju
  • Objašnjava funkciju čula

 

VISOKI

  • Ima razvijenu svijest o važnosti očuvnja i zaštite zdravlja
  • Ima razvijenu svijest o važnosti čuvanja čula
  • Opisuje i povezuje sadržaje o značaju i primjeni higijene
  • Vrši klasifikaciju različitih vrsta hrane i prehrambenih namirnica
  • Opisuje piramidu ishrane
  • Povezuje nastavne sadržaje sa primjerima iz vlastitog života

 

 

  1. TEMA: ŽIVA BIĆA I NJIHOVA STANIŠTA, BILJKE I ŽIVOTINJE

 

NISKI

  • Imenuje i razlikujebiljke i životinje iz bližeg okruženja ( šuma, voda, livada, selo)
  • Imenuje domaće, divlje životinje, kućne ljubimce iz bližeg okruženja
  • Može nabrojati dijelove tijel životinja
  • Imenuje mladunčad životinja
  • Zna kako se životinje oglašavaju, gdje žive
  • Zna i razumije koristi od biljaka i životinja za čovjek
  • Zna da se u različita godišnja dobadešavaju različite promjene u prirodi na boljkama i životinjama
  • Može nabrojati odnovne dijelove biljaka
  • Zna da se sva živa bića rađaju, rastu, stare i umiru

 

SREDNJI

  • Opisuje vanjski izgled biljaka i životinja iz bližeg okruženja
  • Vrši klasifikaciju biljaka i životinja iz bližeg okruženja prema vidljivim sličnostima i razlikama
  • Razlikuje i klasifikuje domaće, divlje životinje i kućne ljubimce
  • Objašnjava koristi od domaćih životinja
  • Uočava promjene na biljkama i životinjam u određeno godišnje doba

 

VISOKI

  • Ima razvijenu ekološku svijest i svijest o korisnosti postojanja biljnog i životinjskog svijeta
  • Opisuje, uočava načine pravilnog odnosa prema biljkama i životinjamiz neposrednog okruženja

 

 

 

 

 

 

 

MUZIČKA KULTURA

  1. PJEVANJE I SVIRANJE

NISKI

  • Prepoznaje pjesmice,brojalice i muzičke igre
  • Prepoznaje pojedine muzičke znakove u notnom zapisu
  • Pažljivo sluša muziku
  • Svira na Orffovim instrumentima
  • Razumije ,imenuje i koriguje greške u pjevanju
  • Pjeva prirodnom jačinom

SREDNJI

  • Poštuje pravila pjevanja(intonacija ,artikulacija,dikcija)
  • Kroz pjevanje,sviranje,improvizaciju ima razvijen osjećaj za mjeru(dvo,tro i četverodijelnu),tezu i arzu,ritam tempo i dinamiku
  • Osluškuje.,upoređuje i koriguje vlastito pjevanje i sviranje

VISOKI

  • Ulaže veliki trud da usaglasi pjevanje i sviranje
  • Samostalno vježba
  • Procjenjuje sebe,stvara pozitivnu sliku i razvija svijest o značenju svakog pojedinca
  • Kroz muzičke zadatke ima razvijenu svijest o obavezama
  • Pokazuje interes za pojedine instrumente
  1. SLUŠANJE MUZIKE

NISKI

  • Prepoznaje ranije slušana djela
  • Prepoznaje karakter djela
  • Prepoznaje osnovne instrumente i grupe instrumenata
  • Razlikuje izvođačke sastave
  • Prepoznaje vokalno,instrumentalno i vokalno – instrumentalno izvođenje
  • Prepoznaje narodnu muzičku tradiciju
  • Slušajući pjevuši melodiju

SREDNJI

  • Samostalno određuje karakter kompozicije
  • Razlikuje i upoređuje djela
  • Tačno određuje osnovne osobine tona(visinu,trajanje,glasnoću,boju,tempo)
  • Razlikuje instrumente vizuelno i auditivno
  • Razvijena je sposobnost za praćenje notnog zapisa
  • Povezuje i pravi korelaciju sa likovnom kulturom(crtež)

 

               VISOKI

  • Izvodi zaključke o djelu
  • Samostalno smišlja,upoređuje,dodaje i mijenja
  • Izražava razne ritmove,zvukove i šumove iz prirode uz improvizaciju na muzičkim instrumentima
  • Izražava utisak i iznosi mišljenje o slušanom djelu
  • Ima razvijen pozitivan stav prema muzici i kompozitorima,kulturi ponašanja na koncertu i značaju muzike u porodici

 

 

  1. MUZIČKE IGRE

NISKI

  • Imenuje pojedine igre i kola
  • Zna tekst brojalica,pjesmica i muzičkih igara
  • Treba da zna pravila muzičke igre
  • Prepoznaje pojedine narodne nošnje
  • Povezuje ritam sa pokretom
  • Prati oznake za dinamiku u igri
  • Primjenjuje pravila muzičke igre
  • Ponavlja i razumije pokrete brojalice
  • Pravilno izvodi ritam po uzoru
  • Treba da pravilno korača u ritmu

SREDNJI

  • Samostalno pjeva i igra
  • Koristi oznake za dinamiku
  • Prihvata i primjenjuje pravila muzičke igre
  • Pravilno izvodi igru-kolo
  • Prati izvodi pokrete u mjeri i ritmu
  • Ima razvijen osjećaj za mjeru i ritam
  • Uočava razlike između određenih i neodređenih zvukova

VISOKI

  • Ima razvijen interes za pokret,kolo i upoznavanje muzičke baštine
  • Razvija kreativnost pokretom i pjevanjem
  • Da ima razvijenu svijest o kulturi ponašanja na koncertu
  • Unosi u igre nove pokrete
  • Samostalno izvodi ritam
  • Samostalno izvodi zadane pokrete
  • Izražava kretnjama šta muzika sugeriše
  • Ima izgrađen prijateljski odnos prema drugoj djeci

 

  1. BROJALICE

NISKI

  • Prepoznaje ranije naučene brojalice na osnovu ritma,bez teksta
  • Zna tekst brojalice
  • Ponavlja i razumije pokrete brojalice
  • Prati ,izvodi pokrete u mjeri i ritmu
  • Pravilno korača u ritmu
  • Određuje duge i kratke note
  • Izvodi mjeri i ritam odbrojavanjem,rukom,skandiranjem u koloni

 

 

SREDNJI

  • Prepoznaje ranije određene brojalice na osnovu muzike
  • Slušanjem i gledanjem u notni zapis određuje ritam ,mjeru,duge i kratke note
  • Sviranjem na instrumentima kombinuje ih
  • Uočava razlike između određenih i neodređenoh zvukova

              VISOKI

  • Može da reprodukuje ritam na instrumentu
  • Ima razvijenu kreativnost i maštu u ritmičkom izražavanju
  • Raduje se novim,zajedničkim brojalicama
  • Prikuplja nove brojalice i donosi u razred
  • Sa lahkoćom pamti tekst brojalice,pa i najmanje pojedinosti

 

  1. DJEČIJE STVARALAŠTVO

NISKI

  • Zna šta je muzički igrokaz
  • Zna šta je pjesma ,dramatizacija
  • Literarno ili likovno osmišlja izražavanje muzike
  • Zna postupak osmišljavanja pjesme na zadatu muziku

SREDNJI

  • Treba da spontano improvizira,dovrši započetu pjesmu pjevanjem ili sviranjem
  • Spontano na muziku reaguje pokretom,likovno,literarno
  • Daje svoje ideje za rad
  • Učestvuje u muzičkim igrokazima

VISOKI

  • Učestvuje u stvaranju muzičkog igrokaza
  • Iznosi svoje prijedloge i ideje
  • Sa zadovoljstvom učestvuje u radu
  • Vidno iskazuje osjećaj zadovoljstva

 

LIKOVNA KULTURA

  1. CRTANJE

NISKI

  • Zna i razumije pojmove:tačka,likija,crtanje,crtrž,lik,ploha,smjer,niz,skup
  • Imenuje i razlikuje različite vrste linija:zakrivljena,ravna,uspravna,vodoravna,kosa,otvorena,tankadebela,duga,uska
  • Imenuje i razlikuje osnovna kretanja linija:uspravna,kosa,vodoravna
  • Spontano se izražava i stvara linijom

SREDNJI

  • Crta linije različitih smjerova ,nizova i skupova
  • Koristi liniju kao likovni element
  • Crta različite motive slobodnom rukom i pomoćnim geometrijskim sredstvima
  • Samostalno ispunjava nacrtane plohe pravilnog i nepravilnog oblika linijama
  • Crta crtež od cjeline ka detaljima
  • Koristi različita sredstva i materijale za crtanje

VISOKI

  • Stiče osjećaj za različitost linija
  • Ima razvijenu likovnu maštu
  • Ima razvijen smisao za kombinovanje tvrdih i tečnih materijala
  • Izražava samostalnost u radu
  • Koristi u crtežu mnoštvo detalja

 

  1. SLIKANJE

    NISKI

  • Zna i razumije pojmove:boja,slika,slikanje,slikar
  • Imenuje i razlikuje osnovne i složene boje i njihove tonove
  • Nabraja primjere osnovnih i složenih boja,njihovih tonova u prirodi i okolini
  • Imenuje i osnovne slikarske materijale i sredstva (tvrdi i tečni slikarski materijal,slikarski pribor)

SREDNJI

  • Uočava i razlikuje osnovne i složene boje i njihove tonove u vidnom polju
  • Slika sliku obojenom linijom i površinom
  • Miješa boje na osnovu objašnjenih postupaka
  • Može da uočava i objašnjava razlike između osnovnih i složenih boja
  • Spontano likovno stvara tonove boje
  • Može da stvara svijetlo-tamno kontrast služeći se bojom i njenim tonovima

VISOKI

  • Iskazuje samostalnost pri izboru podloga i kombinaciji odgovarajućih materijala i sredstava
  • Iskazuje samostalnost pri izboru boja
  • Upotrebljava raznovrsne tvrde i tečne slikarske materijale
  • Ima razvijen smisao za estetiku
  • Ima izgrađene radne navike
  • Isakzuje samostalnost i orginalnost u radu
  • Ima razvijenu sposobnost za vizuelnu percepciju doživljaja

 

  1. GRAFIKA

NISKI

  • Zna i razumije pojmove:štampa,matrica,pečat
  • Zna postupke za izvođenje najjednostavnijih grafičkih tehnika(štampa sa pečatima,šablonska štampa)

SREDNJI

  • Samostalno ili uz pomoć izrađuje rad
  • Objašnjava pojmove:štampanje,otisak
  • Izvodi najjednostavnije likovno-grafičke tehnike
  • Samostalno oblikuje pečat

VISOKI

  • Ima razvijen osjećaj za red i čistoću izrade
  • Ima razvijene kulturne navike
  • Ima razvijenu sposobnost percepcije za predočavanje oblika,pojava i prostora

 

OBLIKOVANJE U PROSTORU

  1. MODELOVANJE I GRAĐENJE

               NISKI

  • Zna i razumije pojmove:kip,građevinar,modelovati,graditi,oblik,prostor
  • Imenuje i razlikuje jednostavni i složeni volumen,pun..prošupljen,obli,rogljasti,mali i veliki
  • Opaža i doživljava volumen i prostor u okruženju i na umjetničkim djelima

SREDNJI

  • Opisuje karakteristike oblika)cijeli,dio,veliko,malo.visoko,nisko,usko,široko,oblo,rogljasto,svijetlo,tamno,boja,

mehko,tvrdo)

  • Oblikuje volumene u prostoru
  • Opisuje i objašnjava karakteristike prostora
  • Stvara građevine od papira i drugih materijala
  • Određuje prostorne odnose o orijentiše se u prostoru

VISOKI

  • Ima razvijen osjećaj za treću dimenziju
  • Samostalno modeluje i gradi
  • Opisuje postupak izrade
  • Ima razvijenu sposobnost percepcije za predočavanje oblika

 

OBLIKOVNJE NA PLOHI I U PROSTORU

  1. VIZUELNA KOMUNIKACIJA I DIZAJN

NISKI

  • Zna i razumije pojmove :vizuelni znak,značenje,poruka,crtani film,reklama .TV slika,slikovnica
  • Uočava različite znakove za vizuelno sporazumijevanje
  • Uočava da se vizuelnim elementima mogu prenositi poruke

SREDNJI

  • Opisuje različite znakove za vizuelno sporazumijevanje
  • Uočava,opisuje i razumije značenje i poruku koju stvaraju:linija,lik i boja kao znakovi vizuelne komunikacije
  • Razumije i samostalno kreira znak
  • Razgovara o doživljaju crtanog filma
  • Prepoznaje crtani film, kao niz slika u pokretu
  • Uočava da se vizuelnim elementima u reklami ,slikovnici prenose poruke

              VISOKI

  • Iskazuje samostalnost u radu
  • Ističe vrijednosti vizuelnih znakova i značaj njihovog čuvanja
  • Vizuelne znakove opisuje do u detalje i iznosi svoj stav
  • Ima razvijeno kreativno mišljenje
  • Da ima razvijenu kulturu rada

 

 

 

TJELESNI I ZDRAVSTVENI ODGOJ

  1. HODANJA I TRČANJA

   NISKI

  • Razumije važnost pravilnog hoda i trčanja sa promjenama pravca kretanja,tempa u kombinacijama sa čučnjevima,počučnjima,naprijed i nazad na raznim dijelovima stopala
  • Pravilno hoda i trči

SREDNJI

  • Izvodi trčanje sa poromjenom pravca kretanja ,tempa,u kombinacijama sa čučnjevima,počučnjimanaprijed,nazad,na raznim dijelovima stopala
  • Upoznaje svoje sposobnosti
  • Pazi na pravilnosti izviđenja zadataka

VISOKI

  • Vješto izvodi prirodne oblike kretanja u zadanom smjeru i sa različitim zadacima
  • Ima izraženu odlučnost i samopouzdanje da uspije u ostavrenju zadataka
  • Odvažno vlada vještinom

 

  1. SKOKOVI I POSKOCI

NISKI

  • Izvodi poskoke u mješovitom uporu uzduž švedske klupe ili balvana
  • Skače preko horizontalnih prepreka
  • Skače preko niskih prepreka do 25 cm visine
  • Izvodi nagazni skok na povišenja do 30 cm s različitim saskocima
  • Izvodi skok uvis iz ravnog zaleta lijevom i desnom nogom

SREDNJI

  • Pravilno izvodi skokove i poskoke sa zadatkom
  • Pravilno preskače različite rekvizite jednonožno i sunožno iz mjesta i u kretanju
  • Izvodi skokove preko konopca na proizvoljan način
  • Upoznaje svoje sposobnosti

VISOKI

  • Vješto izvodi skokove i poskoke sa zadatkom
  • Izražava odlučnost i samopouzdanje prilikom izvođenja vježbi
  • Izražava svijest o pravilnom držanju tijela
  • Tokom aktivnosti prijateljski komunicira
  • Vlada vještinom

 

  1. DIZANJA I NOŠENJA

NISKI

  • Zna i razumije pravila dizanja i nošenja rekvizita
  • Izvodi vježbe nošenja 3-4 lopte istovremeno 8m
  • Izvodi vježbe nošenja 2 medicinke (0,5-1kg) u odručenju 6m
  • Pravilno drži tijelo

           SREDNJI

  • Razvijena okretnost u izvođenju vježbi
  • Vješto izvodi vježbe dizanja i nošenja
  • Pravilno izvodi vježbe
  • Razvija sposobnosti i naviku pravilnog rasporeda snaga

VISOKI

  • Upoznaje i prihvata svoje sposobnosti ,osobine i ograničenja od značaja za sudjelovanje u tjelesnoj aktivnosti
  • Sa lahkoćom izvodi vježbe
  • Izvodi vježbe sa izrazitom preciznošću
  • Shvata smisao,vrijednost i princip tjelesnog vježbanja

 

  1. PENJANJA ,PUZANJA I PROVLAČENJA

NISKI

  • Zna i razumije pravila penjanja uz švedske ljestve,mornarske ljestve,penjanja i provlačenja kroz velike ljestve,penjanja uz motku 1,5m do dohvatne visine,penjanja uz stablo,penjanja i spuštanja sa sprava
  • Zna i razumije pravila puzanja potrbuške,na boku ,na leđima
  • Razumije elemente i pravila provlačenja kroz ljestve,obručeve ispod sprava i drugih prepreka

SREDNJI

  • Vlada vještinom penjanja uz švedske ljestve,mornarske ljestve
  • Penje se uz motku od dohvata visine
  • Izvodi vježbe penjanja uz stablo
  • Vlada tehnikom penjanja i spuštanja sa sprava
  • Povezuje prirodne oblike kretanja
  • Pravilno puže potrbuške ,na leđima ,na boku
  • Izvodi provlačenja kroz ljestve,obručeve

VISOKI

  • Sa lahkoćom i preciznošću izvodi vježbe penjanja,puzanja i provlačenja
  • Ispoljava odlučnost u radu i vježbanju
  • Razvija pozitivnu sliku o sebi i zdravom tijelu
  • Izražava samoaktivnost u vježbanju

 

  1. VIŠENJA,UPIRANJA,VUČENJA I GURANJA

NISKI

  • Zna pravila višenja i upiranja,vučenja i guranja
  • Razumije elemente:izdržaj uvis,pomicanje rukama uvis,zgib uvis,uz pomoć izdržaj
  • Razumije elemente:kratkotrajni upori na tlu ,o zid.o spravu ,kretanje u uporu na rukama četveronožno
  • Razumije elemente vučenja i guranja preko linije i u parovima

SREDNJI

  • Može vršiti izdržaj uvis
  • Može se pomicati u visu
  • Drži se punim hvatom,nadhvatom
  • Vrši kratkotrajne upore na tlu,o zid,o spravu
  • Kreće se u uporu na rukama četveronožno
  • Ima izražene motoričke sposobnosti

VISOKI

  • Ophodi se sa pažnjom prema drugarima
  • Sa lahkoćom i preciznošću izvodi vježbe
  • Razumije i ima izgrađenu svijest o značenju vježbanja na naše tijelo

 

  1. ELEMENTARNE IGRE

  NISKI

  • Poznaje pravila elementarnih igara:Otimanje repića.Lov na divlje mačke,Hvatanje oko strunjače,Podbacivanje mlatića ,Ko će prije ;prenošenje lopte…

SREDNJI

  • Izvodi igru prema pravilima
  • Poštuje pravila igre i daje svoj doprinos
  • Razvija socijalizaciju

VISOKI

  • Daje svoj doprinos tokom igre
  • Ponaša se prijateljski i komunicira
  • Razvija pozitivnu sliku i sebi i razrednom okruženju

 

  1. ATLETSKI SADRŽAJI

   NISKI

  • Razumije atletske sadržaje i elemente
  • Hodanje i trčanje u prirodi
  • Štafetne igre sa elementima trčanja ,bacanja i skokova
  • Preskakanje niskih prepreka jednonožnim odrazom
  • Preskakanje određene razdaljine kratkim zaletom jednonožnim odrazom i sunožnim doskokom
  • Skok udalj iz mjesta sunožnim odrazom
  • Skok u dubinu pijeska (60 cm)
  • Trčanje 30 m – visoki start
  • Trčanje umjerenim tempom do 1 min.
  • Bacanje loptice (200g) udalj i cilj
  • Bacanje medicinke jednom rukom i sa ramena
  • Prepoznaje fiziološke znakove umjerenog opterećenja

SREDNJI

  • Pravilno drži tijelo
  • Vješto izvodi prirodne oblike kretanja
  • Vješto izvodi štafetne igre
  • Pravilno preskače razdaljinu na različite načine
  • Pravilno izvodi skok udalj i iz mjesta
  • Trči visoki start
  • Baca lopticu udalj i cilj

VISOKI

  • Poštuje pravila vježbe
  • Sa lahkoćom izvodi vježbe
  • Pokazuje sklonosti za ovaj vid vježbanja
  • Ima razvijenu svijest o pravilnom držanju tijela za zdravlje

 

  1. GIMNASTIČKI SADRŽAJI

  NISKI

  • Poznaje termine za označavanje osnovnih položaja ,stavova,pokreta i kretanja
  • Poznaje elemente vježbi:vježbe oblikovanja za razvoj svih mišića sa posebnim akcentom na mišiće trbuha,leđa i ramenog pojasa,sa i bez rekvizita
  • Poligoni sa prelaženjem sprava
  • Osnovi aerobike:valjanje,povaljka,svijeća
  • Kolut naprijed povezano,do čučnja,skok uvis
  • Zna ulogu dijelova tijela prilikom vježbanja

SREDNJI

  • Vješto izvodi vježbe sa i bez sprava
  • Vješto izvodi vježbe na poligonima
  • Savlada strah od sprava

VISOKI

  • Razvija svijest o pravilnom držanju tijela za zdravlje
  • Tačno i precizno izvodi vježbe
  • Iskazuje upornost u savladavanju vježbi

 

  1. PRESKOCI,VJEŽBE RAVNOTEŽE, RITMIKA I PLES

  NISKI

  • Poznaje termine za rekvizite i elemente i vježbe
  • Naskok na švedski sanduk uzduž uz čučanj
  • Naskok na mehku strunjaču
  • Hodanje po niskoj gredi i klupi u svim smjerovima
  • Sunožni okret za 180 stepeni
  • Sunožni saskok
  • Okretanje obruča oko ruke
  • Vođenje obruča kotrljanjem naprijed ,u parovima
  • Plesni dvokoraci i koreografije
  • Improvizacija i koreografija na različitu vrstu muzike
  • Razumije pravila vježbanja

SREDNJI

  • Pravilno skače na švedski sanduk i mekano doskoči
  • Pravilno hoda po niskoj gredi i klupi
  • Skače na švedski sanduk uzduž u čučanj i na mehku strunjaču
  • Može hodati sunožno se kretati na niskoj gredi
  • Okreće obruč oko ruke ,struka
  • Vodi obruč kotrljanjem naprijed
  • Kotrlja obruč u paru
  • Pleše dvokorak uz pratnju muzike
  • Improvizuje plesne korake

VISOKI

  • Savladava strah od sprava
  • Spretno izvodi vježbe
  • Iskazuje upornost u savladavanju vježbi i plesnih koreografija
  • Prati i koordinira rad u paru
  • Pokazuje izrazitu spretnost
  • Pravilno drži tijelo pri izvođenju vježbi

 

  1. IGRE LOPTOM

   NISKI

  • Razumije pravila igara različitim loptama,rukom,nogom,glavom,palicom i reketom

SREDNJI

  • Pravilno drži tijelo pri igri loptom
  • Vodi loptu rukom,nogom
  • Kontrolirano odbija balone jednom ili objema rukama
  • Dodaje loptu nogom
  • Igra štafetne i elementarne igre loptom
  • Igra odbojku preko konopa sa balonom
  • Poštuje pravila igre

VISOKI

  • Ima uzgrađen stav prema timskim igrama
  • Pruža pomoć drugima u igri
  • Upoznaje,prihvata svoje sposobnosti i osobine za timski rad
  • Prijateljski se ponaša i komunicira u vježbanju

 

  1. PLIVANJE,IZLETI I PJEŠAČENJA,ZDRAVSTVENE RADIONICE

 NISKI

-Poznaje elemente hodanja i trčanja u vodi (rad nogu,ruku,leđno i kraul)

– Zna održavati ličnu i kolektivnu higijenu

– Prepoznaje i razaznaje situaciju u kojoj se može povrijediti

– Sudjelovanje u radu zdravstvenih radionica

 

SREDNJI

  • Paspoređuje snagu i izdržljivost tokom pješačenja
  • Opisuje i izbjegava situacije koje dovode do povreda
  • Izvodi vježbe za izdržljivost
  • Uključuje se u diskusiju na zdravstvenim radionicama

VISOKI

  • Izvodi svoje stavove i zaključke u radu na kolicima
  • Ovladao je tehnikom plivanja
  • Pokazuje odlučnost,odvažnost i izdržljivost
  • Shvata značaj plivanja,pješačenja za zdravlje i pravilan razvoj tijela