I razred

Prvi razred, prvo polugodište

BOSANSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

VISOKI NIVO

  • mogu se slobodno izražavati potpunim prostim rečenicama
  • određuje inicijalnu, medijalnu i finalnu poziciju glasa u riječi
  • pravilno artikuliše glasove
  • rastavlja riječ na glasove
  • sastavlja glasove u riječ
  • sastavlja riječi u rečenice
  • pravilno i smisleno govori
  • razlikuje i klasifikuje riječi koje označavaju predmete i  bića (slika-riječ)
  • orijentiše se u odnosu na sebe, u prostoru i na papiru

SLABIJI NIVO

  • Prepoznaje i imenuje glasove
  • Prepoznaje i imenuje predmete i bića
  • Imenuje slog, riječ, rečenicu
  • Zna da se riječ sastoji od glasova
  • Zna da se rečenica sastoji od riječi
  • Prepoznaje slovo kao znak za određeni glas

MATEMATIKA

VISOKI NIVO

  • Klasifikuje predmete na osnovu obilježja
  • Uočava međusobni odnos predmeta(upoređuje predmete po boji, veličini, dužini, visini, širini, debljini)
  • Reda predmete po veličini, dužini, visini, širini, debljini
  • Koristi odgovarajuće izraze da opiše odnose(veće-manje, duže-kraće,više-niže,šire-uže,deblje-tanje)
  • Niže predmete s obzirom na njihovu:boju, veličinu, dužinu, visinu, širinu i debljinu i otkriva reverzibilnost niza
  • Može staviti predmet u dati položaj(blizu, daleko, gore, dolje, lijevo, desno, ispred-između-iza, ispod-iznad, unutra-van-na, uspravno-koso-vodoravno)
  • Vizuelno i osjetom dodira prepoznaje modele
  • Razlikuje i klasifikuje oble i rogljaste predmete
  • Uočava sličnosti među predmetima i razlike među njima
  • Razlikuje i klasifikuje predmete oblika lopte, kocke, kvadra, valjka, piramide
  • Uočava i stvara nizove predmeta različitog oblika, ploha i uočava reverzibilnost niza
  • Razlikuje površi(ravne i zakrivljene)
  • Razlikuje i klasifikuje likove krug, trougao, kvadrat, pravougaonik
  • Uočava i stvara nizove od likova
  • Može odrediti unutrašnjost i spoljašnjost na konkretnim predmetima
  • Stavlja predmete u položaj:unutar, izvan, na
  • Crta pravu i krivu liniju
  • Zatvara otvorenu liniju (i obrnuto)
  • Grafički prikazuje likove, linije
  • Uočava i zaključuje zajedničku osobinu više predmeta
  • Otkriva osobinu po kojoj su razvrstani predmeti
  • Klasifikuje predmete prema jednoj osobini(boji, obliku, veličini, na osnovu materijala od kojeg su napravljeni,…)

SLABIJI NIVO

  • Imenuje boje predmeta
  • Imenuje odnose među predmetime:viši, niži, najviši, najniži..
  • Imenuje položaj predmeta:koso, uspravno, vodoravno;gore, dolje, ispred-iza,…
  • Zna šta je blizu, daleko, gore, dolje,..
  • Zna da se predmeti kotrljaju ili klize
  • Zna da predmeti mogu biti obli i rogljasti
  • Vizuelno posmatra, imenuje i razlikuje predmete oblika kocke, kvadra,..
  • Prepoznaje i imenuje loptu, valjak, kocku, kvadar, kupu i piramidu
  • Zapaža sličnosti i različitosti predmeta iz neposrednog okruženja sa geometrijskim tijelima
  • Prepoznaje i pokazuje plohu, zna da je ploha granica kocke, kvadra,..
  • Imenuje plohe koje omeđuju kocku, kvadar, valjak, uočava plohe predmeta
  • Prepoznaje i imenuje likove:krug, trougao,kvadrat, pravougaonik
  • Uočava i imenuje liniju, imenuje pravu i krivu liniju, imenuje otvorenu i zatvorenu liniju, razlikuje prave i krive linije
  • Zna da je tačka presjek linija, identifikuje i označava tačke gdje se linije presjecaju
  • Zna  šta je unutrašnjost, a šta spoljašnjost zatvorene linije

MOJA OKOLINA – VISOKI NIVO

  • Koriste prigodne pozdrave-u obraćanju i ophođenju sa i prema drugima koristi prigodne riječi:“molim“, „hvala“, „izvini“, „izvoli“
  • Poštuje upute i pravila organizovanog ulaska i izlaska iz učionice, škole
  • Razumije i poštuje dogovorena pravila u razrednoj zajednici
  • Obraća se drugima za pomoć ukoliko mu/joj je potrebna  i komunicira sa drugovima,učiteljicom,ostalim zaposlenicima u školi,opisuje načine lijepog ponašanja
  • Opisuje posao zaposlenika u školi
  • Izvršava svoje obaveze, poštuje kućni red škole
  • Brine o ličnoj higijeni  i o higijeni učioničkog prostora
  • Pravilno koristi i čuva vlastiti i zajednički pribor za rad, pravilno koristi i čuva dostupne materijale i stvari u učionici i samostalno sprema korištene stvari
  • Opisuje članove porodice i zanimanja članova uže porodice, opisuje dužnosti članova porodice u porodičnom okruženju
  • Opisuje prostorije u stanu ili kući, ispunjava svoje obaveze samostalno ili uz pomoć nekoga od članova porodice
  • Uočava opasnosti od neispravnih kućanskih aparata, može opisati načine rukovanja kućanskim aparatima, namještajem
  • Može opisati načine i postupke održavanja higijene u stanu, kući
  • Posmatra, prati, bilježi i opisuje osnovne karakteristike godišnjih doba(vremenske promjene, vremenske pojave, promjene na biljkama i životinjama)
  • Opisuje način života(odijevanje, ishrana…) i rada ljudi u različita godišnja doba
  • Predstavlja zabilježene promjene(tabelarno, grafički)

SLABIJI NIVO

  • Zna svoje ime i prezime, zna priču o tome kako je dobio/la ime, zna koliko ima godina,  kad je rođen/a, zna koliko je visok/a, zna koliko ima kilograma, zna boju svojih očiju, kose, zna ime mjesta, naselja, ulice u kojoj živi
  • Zna ime učiteljice i svakog učenika u razrednoj zajednici
  • Zna naziv škole i imenuje prigodne pozdrave u školi
  • Imenuje dogovorena pravila u razrednoj zajednici, zna imenovati „čarobne riječi“, zna načine lijepog ponašanja
  • Imenuje prostorije u školi i zna njihovu namjenu, imenuje radnike u školi i zna njihov posao, imenuje školske prostorije i zna njihovu namjenu
  • Zna obaveze učenika i njihova prava, zna šta je kućni red
  • Zna nabrojati školski pribo, zna šta je zvono, koja je njegova namjena
  • Zna nabrojati opasna mjesta u školi(ograda, stepenice…), zna kako se ponašati u slučaju nesreće ili neke neugodne, neprijatne situacije
  • Zna nabrojati članove svoje porodice, imenuje članove porodice(brat,sestra,otac,majka,nena,djed)
  • Imenuje zanimanja članova uže porodice
  • Zna imenovati i nabrojati dužnosti članova porodice u porodičnom okruženju
  • Zna imenovati prostorije u stanu ili kući, zna imenovati kućanski namještaj i aparate,razumije važnost pravilnog rukovanja kućanskim aparatima
  • Imenuje sredstva za održavanje lične higijene i higijene i higijene u stanu, kući, razumije važnost održavanja lične higijene i higijene u stanu, kući
  • Imenuje osnovne karakteristike godišnjih doba(vremenske promjene, vremenske pojave,promjene na biljkama i životinjama)