Prvi razred, prvo polugodište
BOSANSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
VISOKI NIVO
- mogu se slobodno izražavati potpunim prostim rečenicama
- određuje inicijalnu, medijalnu i finalnu poziciju glasa u riječi
- pravilno artikuliše glasove
- rastavlja riječ na glasove
- sastavlja glasove u riječ
- sastavlja riječi u rečenice
- pravilno i smisleno govori
- razlikuje i klasifikuje riječi koje označavaju predmete i bića (slika-riječ)
- orijentiše se u odnosu na sebe, u prostoru i na papiru
SLABIJI NIVO
- Prepoznaje i imenuje glasove
- Prepoznaje i imenuje predmete i bića
- Imenuje slog, riječ, rečenicu
- Zna da se riječ sastoji od glasova
- Zna da se rečenica sastoji od riječi
- Prepoznaje slovo kao znak za određeni glas
MATEMATIKA
VISOKI NIVO
- Klasifikuje predmete na osnovu obilježja
- Uočava međusobni odnos predmeta(upoređuje predmete po boji, veličini, dužini, visini, širini, debljini)
- Reda predmete po veličini, dužini, visini, širini, debljini
- Koristi odgovarajuće izraze da opiše odnose(veće-manje, duže-kraće,više-niže,šire-uže,deblje-tanje)
- Niže predmete s obzirom na njihovu:boju, veličinu, dužinu, visinu, širinu i debljinu i otkriva reverzibilnost niza
- Može staviti predmet u dati položaj(blizu, daleko, gore, dolje, lijevo, desno, ispred-između-iza, ispod-iznad, unutra-van-na, uspravno-koso-vodoravno)
- Vizuelno i osjetom dodira prepoznaje modele
- Razlikuje i klasifikuje oble i rogljaste predmete
- Uočava sličnosti među predmetima i razlike među njima
- Razlikuje i klasifikuje predmete oblika lopte, kocke, kvadra, valjka, piramide
- Uočava i stvara nizove predmeta različitog oblika, ploha i uočava reverzibilnost niza
- Razlikuje površi(ravne i zakrivljene)
- Razlikuje i klasifikuje likove krug, trougao, kvadrat, pravougaonik
- Uočava i stvara nizove od likova
- Može odrediti unutrašnjost i spoljašnjost na konkretnim predmetima
- Stavlja predmete u položaj:unutar, izvan, na
- Crta pravu i krivu liniju
- Zatvara otvorenu liniju (i obrnuto)
- Grafički prikazuje likove, linije
- Uočava i zaključuje zajedničku osobinu više predmeta
- Otkriva osobinu po kojoj su razvrstani predmeti
- Klasifikuje predmete prema jednoj osobini(boji, obliku, veličini, na osnovu materijala od kojeg su napravljeni,…)
SLABIJI NIVO
- Imenuje boje predmeta
- Imenuje odnose među predmetime:viši, niži, najviši, najniži..
- Imenuje položaj predmeta:koso, uspravno, vodoravno;gore, dolje, ispred-iza,…
- Zna šta je blizu, daleko, gore, dolje,..
- Zna da se predmeti kotrljaju ili klize
- Zna da predmeti mogu biti obli i rogljasti
- Vizuelno posmatra, imenuje i razlikuje predmete oblika kocke, kvadra,..
- Prepoznaje i imenuje loptu, valjak, kocku, kvadar, kupu i piramidu
- Zapaža sličnosti i različitosti predmeta iz neposrednog okruženja sa geometrijskim tijelima
- Prepoznaje i pokazuje plohu, zna da je ploha granica kocke, kvadra,..
- Imenuje plohe koje omeđuju kocku, kvadar, valjak, uočava plohe predmeta
- Prepoznaje i imenuje likove:krug, trougao,kvadrat, pravougaonik
- Uočava i imenuje liniju, imenuje pravu i krivu liniju, imenuje otvorenu i zatvorenu liniju, razlikuje prave i krive linije
- Zna da je tačka presjek linija, identifikuje i označava tačke gdje se linije presjecaju
- Zna šta je unutrašnjost, a šta spoljašnjost zatvorene linije
MOJA OKOLINA – VISOKI NIVO
- Koriste prigodne pozdrave-u obraćanju i ophođenju sa i prema drugima koristi prigodne riječi:“molim“, „hvala“, „izvini“, „izvoli“
- Poštuje upute i pravila organizovanog ulaska i izlaska iz učionice, škole
- Razumije i poštuje dogovorena pravila u razrednoj zajednici
- Obraća se drugima za pomoć ukoliko mu/joj je potrebna i komunicira sa drugovima,učiteljicom,ostalim zaposlenicima u školi,opisuje načine lijepog ponašanja
- Opisuje posao zaposlenika u školi
- Izvršava svoje obaveze, poštuje kućni red škole
- Brine o ličnoj higijeni i o higijeni učioničkog prostora
- Pravilno koristi i čuva vlastiti i zajednički pribor za rad, pravilno koristi i čuva dostupne materijale i stvari u učionici i samostalno sprema korištene stvari
- Opisuje članove porodice i zanimanja članova uže porodice, opisuje dužnosti članova porodice u porodičnom okruženju
- Opisuje prostorije u stanu ili kući, ispunjava svoje obaveze samostalno ili uz pomoć nekoga od članova porodice
- Uočava opasnosti od neispravnih kućanskih aparata, može opisati načine rukovanja kućanskim aparatima, namještajem
- Može opisati načine i postupke održavanja higijene u stanu, kući
- Posmatra, prati, bilježi i opisuje osnovne karakteristike godišnjih doba(vremenske promjene, vremenske pojave, promjene na biljkama i životinjama)
- Opisuje način života(odijevanje, ishrana…) i rada ljudi u različita godišnja doba
- Predstavlja zabilježene promjene(tabelarno, grafički)
SLABIJI NIVO
- Zna svoje ime i prezime, zna priču o tome kako je dobio/la ime, zna koliko ima godina, kad je rođen/a, zna koliko je visok/a, zna koliko ima kilograma, zna boju svojih očiju, kose, zna ime mjesta, naselja, ulice u kojoj živi
- Zna ime učiteljice i svakog učenika u razrednoj zajednici
- Zna naziv škole i imenuje prigodne pozdrave u školi
- Imenuje dogovorena pravila u razrednoj zajednici, zna imenovati „čarobne riječi“, zna načine lijepog ponašanja
- Imenuje prostorije u školi i zna njihovu namjenu, imenuje radnike u školi i zna njihov posao, imenuje školske prostorije i zna njihovu namjenu
- Zna obaveze učenika i njihova prava, zna šta je kućni red
- Zna nabrojati školski pribo, zna šta je zvono, koja je njegova namjena
- Zna nabrojati opasna mjesta u školi(ograda, stepenice…), zna kako se ponašati u slučaju nesreće ili neke neugodne, neprijatne situacije
- Zna nabrojati članove svoje porodice, imenuje članove porodice(brat,sestra,otac,majka,nena,djed)
- Imenuje zanimanja članova uže porodice
- Zna imenovati i nabrojati dužnosti članova porodice u porodičnom okruženju
- Zna imenovati prostorije u stanu ili kući, zna imenovati kućanski namještaj i aparate,razumije važnost pravilnog rukovanja kućanskim aparatima
- Imenuje sredstva za održavanje lične higijene i higijene i higijene u stanu, kući, razumije važnost održavanja lične higijene i higijene u stanu, kući
- Imenuje osnovne karakteristike godišnjih doba(vremenske promjene, vremenske pojave,promjene na biljkama i životinjama)