Kriteriji ocjene vladanja

KRITERIJI OCJENE VLADANJA

VLADANJE UČENIKA JE PONAŠANJE UČENIKA NA NASTAVNIM I SVIM DRUGIM OBLICIMA ODGOJNO-OBRAZOVNOG

PODRUČJA PRAĆENJA:

  1. ODNOS PREMA RADU
  2. ODNOS PREMA UČENICIMA
  3. ODNOS PREMA UČITELJIMA I OSTALIM DJELATNICIMA
  4. ODNOS PREMA ŠKOLSKOJ IMOVINI TE DRUŠTVENOM I PRIRODNOM OKRUŽJU

Razrednik procjenjuje ponašanje učenika po segmentima svakog pojedinog područja i na kraju daje svoj konačan prijedlog ocjene iz vladanja i iznosi ga Odjeljenjskom  vijeću.

 1. ODNOS PREMA RADU

  PRIMJERNO  VLADANJE DOBRO LOŠE
  • redovno pohađanje nastave i ostalih aktivnosti
  • primjeran odnos prema učenju i radu
  • poštivanje dogovorenih pravila 
  • izvršavanje dogovorenih zadataka(nošenje pribora, opreme,..)
  • prihvatanje odgovornosti za svoje postupke 
  • pohađa nastavu i ostale aktivnosti uz neki izostanak
  • prosječno savladava  gradivo
  • postavljena pravila uglavnom poštuje
  • uglavnom nosi pribor i opremu
  • ponekad ne prepoznaje odgovornost za svoje postupke
  • neredovno pohađa nastavu i neopravdano izostaje s nastave
  • loš odnos prema učenju i radu
  • često krši i ne poštuje dogovorena pravila
  • vrlo rijetko nosi pribor i opremu
  • ne prihvata odgovornost

2. ODNOS PREMA UČENICIMA

  PRIMJERNO  VLADANJE DOBRO LOŠE
  • ne ometa druge učenike u praćenju nastave
  • ne ugrožava, ne vrijeđa, ne ismijava, ne prijeti i ne psuje
  • ne izaziva sukobe
  • poštuje pravila timskog rada
  • poštuje tuđa prava
  • inzistira na otkrivanju počinitelja  za pojedine incidente
  • prihvata odgovornost za svoje postupke
  • povremeno ometanje –II-
  • ponekad ugrožava, vrijeđa, ismijava i psuje druge učenike
  • rijetko izaziva sukobe
  • ponekad odbija pravila timskog rada
  • uglavnom poštuje tuđa prava
  • prihvata odgovornost samo za svoje postupke
  • ponekad prebacuje krivicu na druge učenike
  • učestalo ometa druge učenike
  • često ugrožava, vrijeđa, ismijava i psuje druge učenike
  • neprestano izaziva sukobe
  • nikada ne poštuje pravila timskog rada
  • ne poštuje tuđa prava
  • ne želi sarađivati u otkrivanju počinioca za pojedine incidente
  • sklon je okrivljavanju drugih učenika za svoje loše postupke

3. ODNOS PREMA NASTAVNICIMA I OSTALIM RADNICIMA ŠKOLE

 PRIMJERNO VLADANJE   DOBRO                 LOŠE
  • pozitivno reagira na potrebe i zahtjeve koje nastavnici postavljaju pred njih
  • uvažavanje svih nastavnika i primjerena komunikacija s njima
  • uvažavanje svih ostalih zaposlenika Škole te primjeren način komunikacije
  • ne ugrožava sigurnosti nastavnika  i ostalih zaposlenika Škole
  • prihvatanje odgovornosti za svoje postupke
  • uglavnom reaguje  na potrebe i zahtjeve koje nastavnici postavljaju pred njih
  • uvažava samo nastavnika  predavače i prema njima imaju primjerenu komunikaciju, a ostale ne uvažava
  • ponekad ugrožava sigurnost nastavnika
  • ponekad prihvati odgovornost za svoje postupke, ali greške učestalo ponavlja
  • negativno reagira na potrebe i zahtjeve koje nastavnici postavljaju pred njih
  • ne uvažava niti poštuje autoritet nastavnika
  • svojim ponašanjem ugrožava svoju sigurnost i sigurnost nastavnika i svih ostalih zaposlenika
  • ne prihvata odgovornost za svoje postupke

 4. ODNOS PREMA IMOVINI ŠKOLE TE DRUŠTVENOM I PRIRODNOM OKRUŽENJU

PRIMJERNO VLADANJE DOBRO LOŠE
  • Čuva imovinu (učenika, školske, lične, društvene..)
  • Doprinosi ugledu škole u svim prilikama (susreti, ekskurzije, izleti, projekti,..)
  • Poštuje zabranu unošenja zabranjenih sredstava u unutrašnji ili vanjski prostor Škole
  • Poštivanje različitosti, visoka tolerancija, uvažavanje manjina
  • Prihvaćanje odgovornosti za svoje postupke
  • Posjeduje razvijenu ekološku svijest i ponaša se s tim u skladu (vodi računa o školskom interijeru i urednosti školskog okoliša)
  • Svojim ponašanjem daje primjer ostalim učenicima i upozorava i nastoji pozitivno djelovati na ostale učenike u prigodama u kojima se krši pozitivan i primjeren odnos prema imovini i okolišu itd.
  • Uglavnom čuva imovinu (učenika, školske , lične, društvene…)
  • Uglavnom se pristojno ponaša prilikom (susreti, ekskurzije, izleti, projekti,..)
  • Djelomično Poštuje zabranu unošenja zabranjenih sredstava u unutrašnji ili vanjski prostor Škole
  • Uglavnom poštuje različitosti, umjerena tolerancija i uglavnom poštuje manjine
  • Uglavnom prihvata odgovornost za svoje postupke, ali pogreške ponavlja
  • Djelomice razvijena ekološku svijest (uglavnom vodi računa o školskom interijeru i urednosti školskog okoliša)
  • U prigodama u kojima drugi krše pozitivan i primjeren odnos prema imovini i okolišu uglavnom promatrač, ne sprečava takve radnje
  • Učestalo uništava imovinu (učenika, školske , lične, društvene…)
  • Narušava ugled škole – u svim prilikama (susreti, ekskurzije, izleti, projekti,..)
  • Učestalo krši zabranu unošenja zabranjenih sredstava u unutrašnji ili vanjski prostor Škole
  • Uopće ne prihvata različitost niti manjine, niska tolerancija (prijetnje, vrijeđanje, učestali sukobi)
  • Ne prihvata odgovornost za svoje postupke
  • Nema razvijenu ekološku svijest (ne vodi računa o školskom interijeru i urednosti školskog okoliša)
  • Svojim ponašanjem loš primjer ostalim učenicima  i negativno djeluje na njih, kršeći pozitivan i primjeren odnos prema imovini i okolišu