KRITERIJI OCJENE VLADANJA
VLADANJE UČENIKA JE PONAŠANJE UČENIKA NA NASTAVNIM I SVIM DRUGIM OBLICIMA ODGOJNO-OBRAZOVNOG
PODRUČJA PRAĆENJA:
- ODNOS PREMA RADU
- ODNOS PREMA UČENICIMA
- ODNOS PREMA UČITELJIMA I OSTALIM DJELATNICIMA
- ODNOS PREMA ŠKOLSKOJ IMOVINI TE DRUŠTVENOM I PRIRODNOM OKRUŽJU
Razrednik procjenjuje ponašanje učenika po segmentima svakog pojedinog područja i na kraju daje svoj konačan prijedlog ocjene iz vladanja i iznosi ga Odjeljenjskom vijeću.
1. ODNOS PREMA RADU
PRIMJERNO VLADANJE |
DOBRO |
LOŠE |
- redovno pohađanje nastave i ostalih aktivnosti
- primjeran odnos prema učenju i radu
- poštivanje dogovorenih pravila
- izvršavanje dogovorenih zadataka(nošenje pribora, opreme,..)
- prihvatanje odgovornosti za svoje postupke
|
- pohađa nastavu i ostale aktivnosti uz neki izostanak
- prosječno savladava gradivo
- postavljena pravila uglavnom poštuje
- uglavnom nosi pribor i opremu
- ponekad ne prepoznaje odgovornost za svoje postupke
|
- neredovno pohađa nastavu i neopravdano izostaje s nastave
- loš odnos prema učenju i radu
- često krši i ne poštuje dogovorena pravila
- vrlo rijetko nosi pribor i opremu
- ne prihvata odgovornost
|
2. ODNOS PREMA UČENICIMA
PRIMJERNO VLADANJE |
DOBRO |
LOŠE |
- ne ometa druge učenike u praćenju nastave
- ne ugrožava, ne vrijeđa, ne ismijava, ne prijeti i ne psuje
- ne izaziva sukobe
- poštuje pravila timskog rada
- poštuje tuđa prava
- inzistira na otkrivanju počinitelja za pojedine incidente
- prihvata odgovornost za svoje postupke
|
- povremeno ometanje –II-
- ponekad ugrožava, vrijeđa, ismijava i psuje druge učenike
- rijetko izaziva sukobe
- ponekad odbija pravila timskog rada
- uglavnom poštuje tuđa prava
- prihvata odgovornost samo za svoje postupke
- ponekad prebacuje krivicu na druge učenike
|
- učestalo ometa druge učenike
- često ugrožava, vrijeđa, ismijava i psuje druge učenike
- neprestano izaziva sukobe
- nikada ne poštuje pravila timskog rada
- ne poštuje tuđa prava
- ne želi sarađivati u otkrivanju počinioca za pojedine incidente
- sklon je okrivljavanju drugih učenika za svoje loše postupke
|
3. ODNOS PREMA NASTAVNICIMA I OSTALIM RADNICIMA ŠKOLE
PRIMJERNO VLADANJE |
DOBRO |
LOŠE |
- pozitivno reagira na potrebe i zahtjeve koje nastavnici postavljaju pred njih
- uvažavanje svih nastavnika i primjerena komunikacija s njima
- uvažavanje svih ostalih zaposlenika Škole te primjeren način komunikacije
- ne ugrožava sigurnosti nastavnika i ostalih zaposlenika Škole
- prihvatanje odgovornosti za svoje postupke
|
- uglavnom reaguje na potrebe i zahtjeve koje nastavnici postavljaju pred njih
- uvažava samo nastavnika predavače i prema njima imaju primjerenu komunikaciju, a ostale ne uvažava
- ponekad ugrožava sigurnost nastavnika
- ponekad prihvati odgovornost za svoje postupke, ali greške učestalo ponavlja
|
- negativno reagira na potrebe i zahtjeve koje nastavnici postavljaju pred njih
- ne uvažava niti poštuje autoritet nastavnika
- svojim ponašanjem ugrožava svoju sigurnost i sigurnost nastavnika i svih ostalih zaposlenika
- ne prihvata odgovornost za svoje postupke
|
4. ODNOS PREMA IMOVINI ŠKOLE TE DRUŠTVENOM I PRIRODNOM OKRUŽENJU
PRIMJERNO VLADANJE |
DOBRO |
LOŠE |
- Čuva imovinu (učenika, školske, lične, društvene..)
- Doprinosi ugledu škole u svim prilikama (susreti, ekskurzije, izleti, projekti,..)
- Poštuje zabranu unošenja zabranjenih sredstava u unutrašnji ili vanjski prostor Škole
- Poštivanje različitosti, visoka tolerancija, uvažavanje manjina
- Prihvaćanje odgovornosti za svoje postupke
- Posjeduje razvijenu ekološku svijest i ponaša se s tim u skladu (vodi računa o školskom interijeru i urednosti školskog okoliša)
- Svojim ponašanjem daje primjer ostalim učenicima i upozorava i nastoji pozitivno djelovati na ostale učenike u prigodama u kojima se krši pozitivan i primjeren odnos prema imovini i okolišu itd.
|
- Uglavnom čuva imovinu (učenika, školske , lične, društvene…)
- Uglavnom se pristojno ponaša prilikom (susreti, ekskurzije, izleti, projekti,..)
- Djelomično Poštuje zabranu unošenja zabranjenih sredstava u unutrašnji ili vanjski prostor Škole
- Uglavnom poštuje različitosti, umjerena tolerancija i uglavnom poštuje manjine
- Uglavnom prihvata odgovornost za svoje postupke, ali pogreške ponavlja
- Djelomice razvijena ekološku svijest (uglavnom vodi računa o školskom interijeru i urednosti školskog okoliša)
- U prigodama u kojima drugi krše pozitivan i primjeren odnos prema imovini i okolišu uglavnom promatrač, ne sprečava takve radnje
|
- Učestalo uništava imovinu (učenika, školske , lične, društvene…)
- Narušava ugled škole – u svim prilikama (susreti, ekskurzije, izleti, projekti,..)
- Učestalo krši zabranu unošenja zabranjenih sredstava u unutrašnji ili vanjski prostor Škole
- Uopće ne prihvata različitost niti manjine, niska tolerancija (prijetnje, vrijeđanje, učestali sukobi)
- Ne prihvata odgovornost za svoje postupke
- Nema razvijenu ekološku svijest (ne vodi računa o školskom interijeru i urednosti školskog okoliša)
- Svojim ponašanjem loš primjer ostalim učenicima i negativno djeluje na njih, kršeći pozitivan i primjeren odnos prema imovini i okolišu
|